חדשותספורטכלכלהחינוךתרבותחברהוידאופורום
מי אנחנומי אנחנו???כתבו לנוהודעותהודעותניחומיםניחומיםהלוחהלוחדע-עירךדע-עירךמ.ט.י.מ.ט.י.לוח שנהלוח שנה  searchחיפוש


עכשיו 27 יוני 2025, 11:49




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 2 הודעות ] 

Bookmark and Share

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: איך מתכוונים למנוע מילדים מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמלי
הודעהפורסם: 13 מרץ 2016, 18:17 
מנותק
מנהל ראשי
מנהל ראשי
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 04 מרץ 2005, 01:00
הודעות: 18780
מיקום: אתר אישי ציבורי של אלברט לוי
תמונות של תאונות הדרכים בעכו , עם אופניים חשמליים , בשנה האחרונה .

השאלה איך מתכוונים למנוע מילדים מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בהתאם לתקנות החדשות ?

בשבוע שעבר, 9 במרץ, אושרו בועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ איתן כבל, תקנות חדשות הקובעות כי על אופניים חשמליים יוכלו לרכב רק בני נוער מגיל 16 ומעלה. המשמעות היא, כי ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אשר ירכבו על אופניים חשמליים - יעברו על החוק.

בכל עיר ישנם אלפי ילדים ובני נוער בגילאי 10-16 וחלק גדול מהם בעלי אופניים חשמליים. על פי שר הפנים, אריה דרעי, יוענקו סמכויות האכיפה על חוק האופניים החשמליים גם לפקחים העירוניים. כלומר, למעשה, ראשי הערים הם האחראיים על כך שילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לא ייסעו על האופניים החשמליים בעיר.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר נמצא כי מגמת העלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הולכת וגדלה בכל שנה.
בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים 213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14-גיל אסור לרכיבה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אישור העלאת גיל הרכיבה ל-16 הוא צעד מבורך ונכון, במיוחד נוכח המעורבות הגבוהה של ילדים מתחת לגיל 14 בתאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. אנו מצפים מראשי הערים לדאוג לאכיפה עירונית בנושא בכדי שהחוק החדש יהיה אפקטיבי וכן לבצע פעילויות הסברה לנושא בכל בתי הספר בעיר".


תמונה

_________________
תמונה
עכו_נט לכל אחד וכל אחד בעכו_נט,
שלכם, אלברט לוי , עורך עכונט
Akkonet
AkkONEt- מקור ראשון לחדשות עכו
akkonet@gmail.com
קבוצת עכונט בפייסבוק : http://www.facebook.com/akkonet


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: איך מתכוונים למנוע מילדים מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים ח
הודעהפורסם: 19 מאי 2016, 10:48 
מנותק
מנהל ראשי
מנהל ראשי
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 04 מרץ 2005, 01:00
הודעות: 18780
מיקום: אתר אישי ציבורי של אלברט לוי
מהשבוע ניתן לרכוב על אופניים חשמליים מגיל 16 ומעלה בלבד

נכנסה לתוקף תקנה חדשה של שר התחבורה כ"ץ: "העלאת גיל המינימום לרכיבה על אופניים והעברת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות, יביאו להסדרת הנושא ויגבירו את יעילות האכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים"
▪ ▪ ▪
לידיעת רוכבי האופניים החשמליים. מאתמול ( 18.5.16) ניתן לרכוב על אופניים חשמליים מגיל 16 ומעלה בלבד. זאת, בעקבות תקנה חדשה של שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שנכנסה היום לתוקף.
עד כה ניתן היה לרכוב על אופניים חשמליים בשבילי אופניים מגיל 14 ומגיל 16 גם בכבישים. מהיום הגיל המינימלי לרכיבה על אופניים נקבע לגיל 16, הן בשבילי האופניים והן בכבישים.
על-פי התקנות, ניתן לרכוב על אופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 ואט, אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.
האופניים נדרשים לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר", שימוקם במקום מרכזי וגלוי לעין, על פני שלדת הכלי. בסימון המיוחד יצוין שם הדגם, היצרן וכתובתו, ארץ ייצור ושם היבואן וכתובתו, הספק מנוע 250 ואט, מהירות מירבית של 25 קמ"ש ואיסור שימוש מתחת לגיל המותר.
התקנה המעלה את גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 שנים, היא חלק ממהלך כולל להסדרת הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. במסגרת זאת, יזם השר כ"ץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים, גם לפקחי הרשויות המקומיות.
"העלאת גיל המינימום לרכיבה על אופניים והעברת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות, יביאו להסדרת הנושא ויגבירו את יעילות האכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. כמו-כן, הם יפחיתו את סכנת הפגיעה בהולכי הרגל במדרכות בערים", אמר כ"ץ.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העלאת גיל הרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 היא צעד נכון במיוחד נוכח מעורבותם הגבוהה של ילדים מתחת לגיל 14 בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים. התקנות לא תהיינה אפקטיביות ללא אכיפה אמיתית, ולכן יש לקדם מתן סמכויות אכיפה גם לפקחי הרשויות המקומיות כאשר הכסף שיתקבל מהדוחות יופנה ישירות לטובת סלילת שבילים בטוחים ורצופים עבור רוכבי האופניים. למשרד התחבורה אסור להתעלם מרוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים, חייבים לפעול כדי להפריד אותם מהחיכוך עם כלי הרכב והולכי הרגל".


תמונה

_________________
תמונה
עכו_נט לכל אחד וכל אחד בעכו_נט,
שלכם, אלברט לוי , עורך עכונט
Akkonet
AkkONEt- מקור ראשון לחדשות עכו
akkonet@gmail.com
קבוצת עכונט בפייסבוק : http://www.facebook.com/akkonet


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 2 הודעות ] 


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google Bot ו 0 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה

חפש:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt.
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.