לידיעה שפרסם משרד החינוך :
עכו : זוכת פרס החינוך הישובי מחוזי לתשע'ג ומתמודדת על הפרס הארצי
מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון הכריזה הבוקר על שלוש הרשויות בצפון , זוכות פרס החינוך הישובי המחוזי לתשעג , ואלה הן : מעלות-תרשיחא , עכו וקריית שמונה . '' פרס החינוך הישובי הוא מכשיר שבכוחו לייצר מוטיבציה ולהעצים עוד יותר עשיה , הישגים , הצלחות , ערכים ומצוינות . זוהי עדות להצלחת המורה , המחנך והמערכת כולה לגעת בנפשו של הילד ולהתחבר לעולמו וכן אות וביטוי להערכה על העבודה המופלאה והמשותפת של כל הגורמים הנוגעים שהניבו את ההישג המצוין הזה '' אומרת ד'ר שמחון באיגרת לראש העיר עכו , שמעון לנקרי ולראש מינהל החינוך , אורית אסייג . דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי הזכייה בפרס המחוזי מעלה את עכו להתמודדות בפרס החינוך הישובי הארצי לתשע'ג .
יצוין כי בראש ועדת הפרס עמדה רחל שחם , מפקחת המחוז . מרכזת הוועדה : טניה לוי . להלן נימוקי הזכייה של עכו , בפרס החינוך הישובי המחוזי לתשע'ג : א. ראש העיר ומנהלת מינהל החינוך, בשיתוף משרד החינוך וצוות המנהלים וההורים, מובילים מדיניות חינוכית משמעותית תוך ראייה מערכתית מקיפה. ראש הרשות רואה בפעילות אגף החינוך את הציר המרכזי ועמוד השדרה של פעילות העיר. ראש העיר מעורב באופן אישי ובמידה רבה בנעשה במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי-פורמאלית. הדבר בא לידי ביטוי בגיוס ובהקצאת תקציבים רבים לנושאי חינוך ותרבות, בבניית תוכניות חינוכיות ייחודיות, ברמת שיתוף גבוהה ובהשתתפות פעילה באירועים חינוכיים במוסדות החינוך הפורמאליים והבלתי-פורמאליים.
ב. ראש העיר וצוות מינהל החינוך שמים בלב העשייה היישובית את תחום החינוך ופועלים ללא לאות ובדרך דמוקרטית ושתפנית לחיבור כלל השותפים למערך החינוך העירוני, תוך הצבת מטרות משותפות וגיוס משאבים ליישומן ותוך יצירת תשתית מאפשרת להפעלה נאותה.
ג. מערכת החינוך רואה את כלל תושבי העיר שייכים, שותפים ואחראים על תהליכי החינוך בקהילה ובמסגרות החינוכיות השונות. קברניטי העיר נותנים מענה ייחודי ומותאם לכלל ילדי העיר: דתיים, חילוניים, יהודים, ערבים ועולים חדשים.
ג. קברניטי העיר מאמינים בחדשנות ובכניסה של העיר ליוזמות עדכניות של משרד החינוך כחלק מרצון לטייב את המערכת ולהטמיע בה תהליכים חינוכיים וארגוניים. לדוגמה, בשנה האחרונה נכנסה העיר לפיילוט הניסויי: "מרחבי חינוך-בחירה מבוקרת".
ד. הרשות פועלת לפיתוח ולחיזוק מסגרות החינוך הבלתי פורמאלי. העיר עכו מיישמת מודל רצף חינוכי יישובי: רצף גילאי, רצף שעות יום ורצף "החינוך המושלם" – חיבור בין החינוך הפורמלי לא-פורמלי, 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.
ה. המועצה מפעילה בקרב הנוער מסגרות איכותיות לטיפוח האמנויות בראיה יישובית מגני הילדים ועד התיכוניים: חינוך מוזיקאלי, תיאטרון, הפקת ערבי נוער הכוללים פעילויות תרבות וספורט, מרכז ימי, ליגות ילדים ונוער בענפי ספורט שונים ועוד. לדוגמה, הדיאלוג המוסיקלי שזור במערכת החינוך משעות הבוקר (מרכזים מוסיקליים לגיל הרך (מגזר יהודי וערבי) – מתן מענה ל 2,000 ילדי גנים, פרויקט מוסיקלי בבתי הספר היסודיים, כיתות פרויקט מוסיקלי בחטיה"ב ובוגרי תיכון עם תעודת בגרות מורחבת בלימודי מוסיקה, 800 תלמידים מנגנים פעילים בקונסרבטוריון העירוני. בנוסף, ממונף תחום התיאטרון בראייה עירונית וזאת כחלק מהיותה של העיר עכו כעיר תיאטרון, "הפסטיבל לתיאטרון אחר". תחום התיאטרון שזור באופן הדוק במערכת החינוך כחלק מחינוך לחיים משותפים. כמו כן, תחום התיאטרון משמש ככלי עבודה עם ילדים ובני נוער בסיכון משני המגזרים.
_________________
 עכו_נט לכל אחד וכל אחד בעכו_נט, שלכם, אלברט לוי , עורך עכונט Akkonet AkkONEt- מקור ראשון לחדשות עכו akkonet@gmail.com קבוצת עכונט בפייסבוק : http://www.facebook.com/akkonet
|