מחבר |
הודעה |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
עזרא אחי אל תתערב דו"ח: ירידה בשיעור היכולים להתקבל לאקדמיהמשרד החינוך ממשיך לפרסם דו"חות החושפים את ההידרדרות בבתי הספר: הפעם מדובר בירידה בכמות הזכאים לבגרות המאפשרת קבלה לאוניברסיטאות. מהנתונים עולה עוד כי המסלול החקלאי נמחק כמעט לחלוטין מבתי הספר התלמידים אולי זכאים לבגרות - אך שיעורם של אלה היכולים להתקבל עם בגרות "איכותית" ללימודים גבוהים - נמצא בסימן ירידה.http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3777342,00.htmlהתמונה מתחילה להיות ברורה יותר ולצערי משקפת את מה שאמרתי בתגובותי כי יש לקבל עוד נתונים כדי להפיק תובנות מהנתונים להזכירכם היו רשויות שהתגאו במס' הזכאים-אמרתי כי מס' הזכאים אינו משקף את השגי התלמידים כי יהיו כאלו שהתעודות שלהם אינם מספקים את רף הכניסה לאקדמיה כלומר מס' הזכאים אולי גדל -שיעשו תיירה מהם והנה עוד נתון שהרי אמרתי שישנם מקצועות חשובים שנעלמו וחבל " מהנתונים עולה עוד כי המסלול החקלאי נמחק כמעט לחלוטין מבתי הספר " המסקנה שלי נשארה חשוב להעלות את מס' הזכאים לבגרות איכותית אך לא במקום וויתור על הישגים מקצועיים אחרים שעלולים לפגוע בתעשיה ובכל תחום מקצועי אחר.
עזרא אחי אל תתערב :lol: :lol: :lol:
דו"ח: [u]ירידה בשיעור היכולים להתקבל לאקדמיה[/u]
משרד החינוך ממשיך לפרסם דו"חות החושפים את ההידרדרות בבתי הספר: [u]הפעם מדובר בירידה בכמות הזכאים לבגרות המאפשרת קבלה לאוניברסיטאות. מהנתונים עולה עוד כי המסלול החקלאי נמחק כמעט לחלוטין מבתי הספר [/u]
[color=#FF0040][b]התלמידים אולי זכאים לבגרות - אך שיעורם של אלה היכולים להתקבל עם בגרות "איכותית" ללימודים גבוהים - נמצא בסימן ירידה.[/b][/color] http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3777342,00.html
התמונה מתחילה להיות ברורה יותר ולצערי משקפת את מה שאמרתי בתגובותי כי יש לקבל עוד נתונים כדי להפיק תובנות מהנתונים
להזכירכם היו רשויות שהתגאו במס' הזכאים-אמרתי כי מס' הזכאים אינו משקף את השגי התלמידים כי יהיו כאלו שהתעודות שלהם אינם מספקים את רף הכניסה לאקדמיה
כלומר מס' הזכאים אולי גדל -שיעשו תיירה מהם :lol: :lol: :lol:
והנה עוד נתון שהרי אמרתי שישנם מקצועות חשובים שנעלמו וחבל [b]" מהנתונים עולה עוד כי המסלול החקלאי נמחק כמעט לחלוטין מבתי הספר "[/b]
המסקנה שלי נשארה חשוב להעלות את מס' הזכאים לבגרות איכותית אך לא במקום וויתור על הישגים מקצועיים אחרים שעלולים לפגוע בתעשיה ובכל תחום מקצועי אחר.
|
|
|
 |
פורסם: 21 ספטמבר 2025, 03:18 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
בשידור של הראיון עם שמיל הועלה נושא הענקת תעודה או תגמול למורים מצטיינים,ואני כן חושב שזה רעיון נהדר כפי שיש במספר מקומות עבודה כמו למשל מוקדי ש"ל שבהם נותנים בונוסים על עמידה ביעדים-גם צריך גם לתגמל מורים מצטיינים ולהשיג מסקנות כלפי מורים שלא מספקים את הסחורה,פשוטו כמשמעו... להלן קישור להתייחסות מורחבת שלי בנושא זה בפורום אחר: viewtopic.php?f=27&t=17658viewtopic.php?f=27&t=17658&p=87066#p87066
בשידור של הראיון עם שמיל הועלה נושא הענקת תעודה או תגמול למורים מצטיינים,ואני כן חושב שזה רעיון נהדר כפי שיש במספר מקומות עבודה כמו למשל מוקדי ש"ל שבהם נותנים בונוסים על עמידה ביעדים-גם צריך גם לתגמל מורים מצטיינים ולהשיג מסקנות כלפי מורים שלא מספקים את הסחורה,פשוטו כמשמעו...
[u]להלן קישור להתייחסות מורחבת שלי בנושא זה בפורום אחר[/u]: http://www.akkonet.co.il/forums/viewtopic.php?f=27&t=17658 http://www.akkonet.co.il/forums/viewtopic.php?f=27&t=17658&p=87066#p87066
|
|
|
 |
פורסם: 30 אוגוסט 2009, 00:40 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
ועוד משהו-למה אין בעכו מגמה של הנדסת בניין/אדריכלות לבגרות כמו שיש בתיכונים אחרים(קריות למשל)???
[b]ועוד משהו-למה אין בעכו מגמה של הנדסת בניין/אדריכלות לבגרות כמו שיש בתיכונים אחרים(קריות למשל)???[/b]
|
|
|
 |
פורסם: 29 אוגוסט 2009, 13:02 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
צפיתי בראיון עם שמיל,ומה שיש לי להגיד זה שיהיה לו ולכל הצוות הצלחה רבה עם פתיחת שנת הלימודים,ושכל היעדים הרבים שהוצבו,התממשו על הצד הטוב ביותר!והכי חשוב כמובן זה העלאת אחוז הזכאים לבגרות,וגם נושא המשמעת שממה שאני רואה ושומע-נמצא לצערי רק בירידה!
לקראת הראיון עם ראש העיר לקראת פתיחת שנת הלימודים יש לי מס' שאלות.איני יודע אם ראש העיר הוא הכתובת לכך,אך בכל זאת אשאל...
ראשית,עניין שנדון כאן בפורום בנושא לימודי עכו כמקצוע לבגרות. זה מה שכתבתי והעלתי אז בפורום:
ציטוט: בביה"ס היסודי בכיתה ג' או ד' למדנו על עכו במסגרת שיעור מולדת,אם אינני טועה שנה שלמה אפילו... רכשנו אפילו ספר מיוחד בנושא עכו... זה נתן לי להבין את משמעות שם העיר בה אני גר ועוד דברים חשובים ומעניינים. אם יוסיפו את זה לבחינת בגרות במסגרת שיעורי היסטוריה(או אולי אפילו של"ח ששם גם היתה לנו התייחסות מסוימת לעכו)אז זה יהיה רק מבורך. אולי עדיף שבבחינת הבגרות תלמידי כל עיר יבחנו על העיר בה הם גרים-תלמידי עכו על עכו,נהריה על נהריה,חיפה על חיפה וכך הלאה,ואולי אפילו תהיה להם בחירה של עיר נוספת או שניים להבחן עליהם-זה יהיה בעיני נהדר וזה רק יחזק את ידיעות התלמידים בעיר בה הם מתגוררים ואולי אף בערים אחרות,וכך אולי ילדי עכואים שעברו לעיר אחרת יוכלו להבחן גם על העיר עכו... viewtopic.php?f=11&t=17682
שנית, איני יודע איך המצב כיום אך אני אתייחס למה שהיה בשנת 2003 כשאני סיימתי את לימודי התיכון. למדתי בבגרות מורחבת,והיתה לנו בחירה של מגמות-2 מגמות של 5 יח"ל.אני אתייחס כאן לבחירה הראשונה שהיתה,והיא בין שאר המקצועות-בין ביולוגיה לפיסיקה.אני מאז ומעולם אהבתי ביולוגיה מצד אחד,ומצד שני פיסיקה הוא גם מקצוע מאוד חשוב,שיותר מאוחר נוכחתי לדעת עד כמה הוא חשוב,ולכן ההתלבטות היתה גדולה.בכיתה ט' עוד לפני המעבר לתיכון ביקשנו מס' תלמידים שיאשרו לנו ללמוד את 2 המקצועות-פיסיקה ברמה של 5 יח"ל,ביולוגיה ברמה של 3 יח"ל ועוד מקצוע מבין המקצועות של קבוצת הבחירה השניה(ששם כמעט ולא היתה התלבטות).אגב,תוכנית כזו היתה מספר שנים לפני שעברתי לתיכון.בסופו של דבר לא אישרו לנו את התוכנית בטענה כי יווצר עומס של שעות... בסופו של דבר הלכתי עם הלב ובחרתי ביולוגיה,אך לאחר שסיימתי תיכון הבנתי עד כמה שמקצוע הפיסיקה הוא מקצוע חשוב כי הוא התנאי לקבלה לרוב הפקולטות בטכניון,ומי שלא למד פיסיקה ורוצה להתקבל לטכניון-או שצריך לעשות מכינה של שנה שלמה או ללמוד פיסיקה בשנה הראשונה של הלימודים בטכניון עם כל הלחץ של לימודי שנה ראשונה בטכניון. והשאלה שלי-למה מקצוע הפיזיקה,שחשיבותו די רבה,הוא לא מקצוע חובה לבגרות לפחות בכיתות הגבוהות של בגרות מורחבת??? שוב,אני מתייחס כאן למצב שהיה לפני 6 שנים-איני יודע מה המצב כיום.אולי כיום המצב קצת שונה כי אני שמעתי וקראתי עך כך שרוצים לעשות כיתה מדעית ואקדמית בחטיבה העליונה.אך אם לא-חשוב שיתנו את הדעת ללמד פיסיקה ברמה של 5 יח"ל כמקצוע חובה לבגרות בדומה למתמטיקה ואנגלית!!!
ולבסוף,למה מגמת מכונות קיימת רק בבגרות מלאה וחלקית ולא קיימת בבגרות מורחבת בכיתות הגבוהות בדומה לאלקטרוניקה,גרפיקה,חשבונאות???
[b]צפיתי בראיון עם שמיל,ומה שיש לי להגיד זה שיהיה לו ולכל הצוות הצלחה רבה עם פתיחת שנת הלימודים,ושכל היעדים הרבים שהוצבו,התממשו על הצד הטוב ביותר!והכי חשוב כמובן זה העלאת אחוז הזכאים לבגרות,וגם נושא המשמעת שממה שאני רואה ושומע-נמצא לצערי רק בירידה!
לקראת הראיון עם ראש העיר לקראת פתיחת שנת הלימודים יש לי מס' שאלות.איני יודע אם ראש העיר הוא הכתובת לכך,אך בכל זאת אשאל...
ראשית,עניין שנדון כאן בפורום בנושא לימודי עכו כמקצוע לבגרות. [u]זה מה שכתבתי והעלתי אז בפורום[/u]:
[quote]בביה"ס היסודי בכיתה ג' או ד' למדנו על עכו במסגרת שיעור מולדת,אם אינני טועה שנה שלמה אפילו... רכשנו אפילו ספר מיוחד בנושא עכו... זה נתן לי להבין את משמעות שם העיר בה אני גר ועוד דברים חשובים ומעניינים. אם יוסיפו את זה לבחינת בגרות במסגרת שיעורי היסטוריה(או אולי אפילו של"ח ששם גם היתה לנו התייחסות מסוימת לעכו)אז זה יהיה רק מבורך. אולי עדיף שבבחינת הבגרות תלמידי כל עיר יבחנו על העיר בה הם גרים-תלמידי עכו על עכו,נהריה על נהריה,חיפה על חיפה וכך הלאה,ואולי אפילו תהיה להם בחירה של עיר נוספת או שניים להבחן עליהם-זה יהיה בעיני נהדר וזה רק יחזק את ידיעות התלמידים בעיר בה הם מתגוררים ואולי אף בערים אחרות,וכך אולי ילדי עכואים שעברו לעיר אחרת יוכלו להבחן גם על העיר עכו...[/quote] http://www.akkonet.co.il/forums/viewtopic.php?f=11&t=17682
שנית, איני יודע איך המצב כיום אך אני אתייחס למה שהיה בשנת 2003 כשאני סיימתי את לימודי התיכון. למדתי בבגרות מורחבת,והיתה לנו בחירה של מגמות-2 מגמות של 5 יח"ל.אני אתייחס כאן לבחירה הראשונה שהיתה,והיא בין שאר המקצועות-בין ביולוגיה לפיסיקה.אני מאז ומעולם אהבתי ביולוגיה מצד אחד,ומצד שני פיסיקה הוא גם מקצוע מאוד חשוב,שיותר מאוחר נוכחתי לדעת עד כמה הוא חשוב,ולכן ההתלבטות היתה גדולה.בכיתה ט' עוד לפני המעבר לתיכון ביקשנו מס' תלמידים שיאשרו לנו ללמוד את 2 המקצועות-פיסיקה ברמה של 5 יח"ל,ביולוגיה ברמה של 3 יח"ל ועוד מקצוע מבין המקצועות של קבוצת הבחירה השניה(ששם כמעט ולא היתה התלבטות).אגב,תוכנית כזו היתה מספר שנים לפני שעברתי לתיכון.בסופו של דבר לא אישרו לנו את התוכנית בטענה כי יווצר עומס של שעות... בסופו של דבר הלכתי עם הלב ובחרתי ביולוגיה,אך לאחר שסיימתי תיכון הבנתי עד כמה שמקצוע הפיסיקה הוא מקצוע חשוב כי הוא התנאי לקבלה לרוב הפקולטות בטכניון,ומי שלא למד פיסיקה ורוצה להתקבל לטכניון-או שצריך לעשות מכינה של שנה שלמה או ללמוד פיסיקה בשנה הראשונה של הלימודים בטכניון עם כל הלחץ של לימודי שנה ראשונה בטכניון. [u][size=150]והשאלה שלי-למה מקצוע הפיזיקה,שחשיבותו די רבה,הוא לא מקצוע חובה לבגרות לפחות בכיתות הגבוהות של בגרות מורחבת???[/size][/u] שוב,אני מתייחס כאן למצב שהיה לפני 6 שנים-איני יודע מה המצב כיום.אולי כיום המצב קצת שונה כי אני שמעתי וקראתי עך כך שרוצים לעשות כיתה מדעית ואקדמית בחטיבה העליונה.אך אם לא-חשוב שיתנו את הדעת ללמד פיסיקה ברמה של 5 יח"ל כמקצוע חובה לבגרות בדומה למתמטיקה ואנגלית!!!
ולבסוף,למה מגמת מכונות קיימת רק בבגרות מלאה וחלקית ולא קיימת בבגרות מורחבת בכיתות הגבוהות בדומה לאלקטרוניקה,גרפיקה,חשבונאות???[/b]
|
|
|
 |
פורסם: 29 אוגוסט 2009, 12:25 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
אלברט לוי כתב: חדווה שלום רב ,
ברור שאין עדיין תשובות לכל מערכת החינוך בעכו ועל כן , יתקיים ראיון עם ראש העיר שמעון לנקרי ביום ראשון הקרוב על כל מערכת החינוך - וישודר לפני פתיחת שנת הלימודים . במידה ויש לך שאלה לראש העיר , הנה ההזדמנות לשאול כאן דרכי .
[quote="אלברט לוי"][b]חדווה שלום רב ,
ברור שאין עדיין תשובות לכל מערכת החינוך בעכו ועל כן , [u]יתקיים ראיון עם ראש העיר שמעון לנקרי ביום ראשון הקרוב על כל מערכת החינוך [/u]- וישודר לפני פתיחת שנת הלימודים . במידה ויש לך שאלה לראש העיר , הנה ההזדמנות לשאול כאן דרכי . [/b][/quote]
|
|
|
 |
פורסם: 27 אוגוסט 2009, 08:55 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
אלברט,
פירסמת כתבה שעכו ערוכה לפתיחת שנת הלימודים
שאלתי: האם בכל זאת יהיה ראיון עם ראש העיר?אם כן הייתי שמחה
לשאול כמה שאלות....
אלברט,
פירסמת כתבה שעכו ערוכה לפתיחת שנת הלימודים
שאלתי: האם בכל זאת יהיה ראיון עם ראש העיר?אם כן הייתי שמחה
לשאול כמה שאלות....
|
|
|
 |
פורסם: 27 אוגוסט 2009, 08:05 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
הכל התחיל בחינוך ונגמר בטכנולוגיה , הנה לפניכם קישור למאמר מעניין שנכתב בידי יוסי מילר - מנכ"ל מורשת : (חומר למחשבה ) http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/sde ... iler-1.htmאנשים רבים שואלים היום כמה אתה מרוויח ולא כמה ומה למדת ? אנו בעידן של חומריות וגשמיות וזה ככל הנראה מה שמענין את מרבית הדור הצעיר ,איך להגיע מהר לווילה ולרכב היוקרתי ולחיים הקלים , למה להתעייף ? ראו מהי משכורתם של המורים בישראל לעומת מדינות אירופה לדוגמא ודעו איך הממשלות בישראל מתייחסות לנושא החינוך .. ולמה החינוך בדעיכה יחסית לשאר העולם הנאור , מורה צעיר כמה ירוויח 4-5 אש"ח למה זה יספיק ואיך המורה יוכל לתפקד וללמד אם חושב כל היום איך המינוס בבנק ואם החזירו לו את המשכנתא .. איך יחשוב תלמיד שרואה את המורה המלומד או הפקיד הממשלתי עם רכב ישן ובעל חנות הירקות עם מרצדס חדשה . אין ספור דוגמאות ומקרים אך אצטט לכם שיחה שהייתה לי עם אחד החברים מהילדות שלמדנו יחד והוא נשר כבר ביסודי הוא שואל אותי כמה אתה מרוויח , אני רואה אותך כל היום עסוק בעבודה בבנק וחוזר בשעות הערב ואני עונה לו : XX ואז באופן ספונטני הוא מגיב : תודה לאל שלא למדתי !! , אני מרוויח פי חמש ולא משקיע זמן כמוך !! , האם הוא צודק ? האם אני יכול לספק לילדיי , לביתי ולחיות כמוהו ?? לא ! , האם אני מצטער שלמדתי ואולי הייתי צריך למכור בייגלה ? רוצים תשובה : לא..כן ..לא .. כן חינוך דתי ,חינוך חרדי , חינוך יהודי , חינוך ערבי , חינוך ממלכתי ,חינוך פרטי , משרד החינוך , שר החינוך , מנכ"ל החינוך , מפקח בכיר ומפקח קטן ובסוף... אופס אין חינוך ואין בטיח' . נתראה בחנות הבייגלה . סלים
הכל התחיל בחינוך ונגמר בטכנולוגיה , הנה לפניכם קישור למאמר מעניין שנכתב בידי יוסי מילר - מנכ"ל מורשת : (חומר למחשבה )
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/sde_chem/miler-1.htm
אנשים רבים שואלים היום כמה אתה מרוויח ולא כמה ומה למדת ? אנו בעידן של חומריות וגשמיות וזה ככל הנראה מה שמענין את מרבית הדור הצעיר ,איך להגיע מהר לווילה ולרכב היוקרתי ולחיים הקלים , למה להתעייף ? ראו מהי משכורתם של המורים בישראל לעומת מדינות אירופה לדוגמא ודעו איך הממשלות בישראל מתייחסות לנושא החינוך .. ולמה החינוך בדעיכה יחסית לשאר העולם הנאור , מורה צעיר כמה ירוויח 4-5 אש"ח למה זה יספיק ואיך המורה יוכל לתפקד וללמד אם חושב כל היום איך המינוס בבנק ואם החזירו לו את המשכנתא .. איך יחשוב תלמיד שרואה את המורה המלומד או הפקיד הממשלתי עם רכב ישן ובעל חנות הירקות עם מרצדס חדשה . אין ספור דוגמאות ומקרים אך אצטט לכם שיחה שהייתה לי עם אחד החברים מהילדות שלמדנו יחד והוא נשר כבר ביסודי הוא שואל אותי כמה אתה מרוויח , אני רואה אותך כל היום עסוק בעבודה בבנק וחוזר בשעות הערב ואני עונה לו : XX ואז באופן ספונטני הוא מגיב : תודה לאל שלא למדתי !! , אני מרוויח פי חמש ולא משקיע זמן כמוך !! , האם הוא צודק ? האם אני יכול לספק לילדיי , לביתי ולחיות כמוהו ?? לא ! , האם אני מצטער שלמדתי ואולי הייתי צריך למכור בייגלה ? רוצים תשובה : לא..כן ..לא .. כן חינוך דתי ,חינוך חרדי , חינוך יהודי , חינוך ערבי , חינוך ממלכתי ,חינוך פרטי , משרד החינוך , שר החינוך , מנכ"ל החינוך , מפקח בכיר ומפקח קטן ובסוף... אופס אין חינוך ואין בטיח' .
נתראה בחנות הבייגלה . סלים
|
|
|
 |
פורסם: 27 אוגוסט 2009, 00:55 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
המעניין שהכל מתחיל וניגמר בכסף . לאן הולך רוב הכסף ?למשכורות , נכון ? לפני בערך חמש שנים הגיעו מספר מומחים מאנגליה לבחון ולבדוק מה קורה בישראל והממצאים בערך כך . מספר הפקידים שמשרתים את האוכלוסיה בישראל שווה למספר פקידים שמשרתים סדר גודל של אוכלוסיות בנות 40.000.000 נפש זה עושה את כל ההבדל . ועם במערכת החינוך עסקינן יכול לבוא מישהו ולהצביע על צמצום כח אדם בעקבות מיחשוב המערכת הידנית? . שהרי הרבה ניירת הרבה פקידים ותיוקים וכו' ומה שאפשר כיום לעשות בצורה מהירה מדוייקת וטובה יותר משום הטכנולוגיה שנכנסה .נכון שלא שמענו על צמצום? .והמשכורות של התקורה הן שאוכלות מהחינוך הישיר של ילדינו הן שבגללן ובעבורן יש פחות שעות לימוד וחינוך . מומחה אנגלי סיפר שמערכת החינוך בישראל כלומר המסביב מתאים לכמות פי ארבע של תלמידים דהיינו אם יש לנו כל שנה כמיליון וחצי תלמידים הפקידות צריכה לשרת ששה מיליונים לערך זה היחס . אז מה לנו כי נלין? יבואו ויגידו שיש מחסור במורים ובכיתות .רגע אני רוצה להבין . נאמר שרק השנה ניבנו 400 כיתות לימוד ברחבי ישראל .כל שנה אנו שומעים שנוספו עוד ועוד כיתות .רגע אני רוצה לשאול .מה ?מסיימים שנה זורקים את הכיתה לים? וואלה מישהו יכול לתת את ההסבר . הכי מעניין שיש שניים בכל בית ספר . אחד מנהל אחד משרת והרבה אנשי מנהלה . למה? אם ייוותר כסף יוכלו לתת שיעורי העשרה בשעות נוספות וכו' .
ביי
עזרא
[color=#0000FF][b]המעניין שהכל מתחיל וניגמר בכסף . לאן הולך רוב הכסף ?למשכורות , נכון ? לפני בערך חמש שנים הגיעו מספר מומחים מאנגליה לבחון ולבדוק מה קורה בישראל והממצאים בערך כך . מספר הפקידים שמשרתים את האוכלוסיה בישראל שווה למספר פקידים שמשרתים סדר גודל של אוכלוסיות בנות 40.000.000 נפש זה עושה את כל ההבדל . ועם במערכת החינוך עסקינן יכול לבוא מישהו ולהצביע על צמצום כח אדם בעקבות מיחשוב המערכת הידנית? . שהרי הרבה ניירת הרבה פקידים ותיוקים וכו' ומה שאפשר כיום לעשות בצורה מהירה מדוייקת וטובה יותר משום הטכנולוגיה שנכנסה .נכון שלא שמענו על צמצום? .והמשכורות של התקורה הן שאוכלות מהחינוך הישיר של ילדינו הן שבגללן ובעבורן יש פחות שעות לימוד וחינוך . מומחה אנגלי סיפר שמערכת החינוך בישראל כלומר המסביב מתאים לכמות פי ארבע של תלמידים דהיינו אם יש לנו כל שנה כמיליון וחצי תלמידים הפקידות צריכה לשרת ששה מיליונים לערך זה היחס . אז מה לנו כי נלין? יבואו ויגידו שיש מחסור במורים ובכיתות .רגע אני רוצה להבין . נאמר שרק השנה ניבנו 400 כיתות לימוד ברחבי ישראל .כל שנה אנו שומעים שנוספו עוד ועוד כיתות .רגע אני רוצה לשאול .מה ?מסיימים שנה זורקים את הכיתה לים? וואלה מישהו יכול לתת את ההסבר . הכי מעניין שיש שניים בכל בית ספר . אחד מנהל אחד משרת והרבה אנשי מנהלה . למה? אם ייוותר כסף יוכלו לתת שיעורי העשרה בשעות נוספות וכו' .
ביי
עזרא[/b][/color]
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 20:36 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
נושא הינוך בישראל הוא מאד מורכב וכל הכותבים צודקים כל אחד לפי השקפתו. לצערנו החינוך הפך למקצוע של ברירת מחדל עבור חלק מהעוסקים בו וכך נראה דור העתיד שלנו כתוצאה מזה. אין היום חינוך לערכים לציונות ואהבת המולדת , הכל קר ומנוכר. לאחרונה יש יוזמה חדשה של שר החינוך החדש גדעון סער שהבין שקיימת בעיה רצינית בנושא החינוך , הוא מנסה לגייס קצינים בכירים בדימוס אקדמאים למערכת החינוך ורק לפני מספר ימים התפרסמה כתבה בנושא בעתון ידיעות אחרונות. סוד קטן הוא " שאבן הנגף " בנושא המורים הם הארגונים המייצגים אותו הסתדרות המורים וארגון המורים אשר אינטרסים צרים לרוב מנחים אותם ולא טובת החינוך בראש מעייניהם. כמי שליווה את מערכת החינוך בעכו למעלה מ12 שנים בועדי ההורים הן בבי"ס יסודי , תיכון , וועד הורים עירוני בכל התפקידים הבכירים , אני יכול להעיד ממקום ראשון שיש שחיקה ענקית בקרב מורים רבים במערכת , ואיני בטוח אם הם עדיים כשירים לחנך את ילדינו , אולם ארגוני המורים מגנים עליהם ולא נותנים להוציאם מהמערכת. כמו כן ציינו חברי את השכר הזעום המשולם למורים אקדמאים מה שמבריח את "המוחות המבריקים" מההוראה. צריך לשנות את התפיסה מקצה לקצה משרד החינוך צריך להקים פול של מורים איכותיים אקדמאים בחוזה אישי עם שכר ותנאים מפתים ללא ועדים שיטרפדו מהלכים ואז יש סיכוי שנראה שוב את מערכת החינוך פורחת , ולא נמצא במערכת מורים שחוקים שזמנם עבר מזמן. נושא נוסף זה הקצאת משאבים למערכת החינוך הן ארציים והן עירוניים . רשות מקומית חייבת להעמיד בראש סדר העדיפות שלה את נושא החינוך. החינוך הוא תנאי לכל דבר מצליח בעיר ואם בונים עתודת אזרחים טובה כתוצאה מחינוך מעולה רמת העיר עולה במאות אחוזים. היו נסיונות לערוך רפורמות כאלה ואחרות במערכת החינוך ועד שלא יזיזו את המטרפדים אנחנו מן הסתם נמשיך לדבר על החינוך כמו על מזג האויר , מבלי שתהיה אפשרות לשנותו.
[b]נושא הינוך בישראל הוא מאד מורכב וכל הכותבים צודקים כל אחד לפי השקפתו. לצערנו החינוך הפך למקצוע של ברירת מחדל עבור חלק מהעוסקים בו וכך נראה דור העתיד שלנו כתוצאה מזה. אין היום חינוך לערכים לציונות ואהבת המולדת , הכל קר ומנוכר. לאחרונה יש יוזמה חדשה של שר החינוך החדש גדעון סער שהבין שקיימת בעיה רצינית בנושא החינוך , הוא מנסה לגייס קצינים בכירים בדימוס אקדמאים למערכת החינוך ורק לפני מספר ימים התפרסמה כתבה בנושא בעתון ידיעות אחרונות. סוד קטן הוא " שאבן הנגף " בנושא המורים הם הארגונים המייצגים אותו הסתדרות המורים וארגון המורים אשר אינטרסים צרים לרוב מנחים אותם ולא טובת החינוך בראש מעייניהם. כמי שליווה את מערכת החינוך בעכו למעלה מ12 שנים בועדי ההורים הן בבי"ס יסודי , תיכון , וועד הורים עירוני בכל התפקידים הבכירים , אני יכול להעיד ממקום ראשון שיש שחיקה ענקית בקרב מורים רבים במערכת , ואיני בטוח אם הם עדיים כשירים לחנך את ילדינו , אולם ארגוני המורים מגנים עליהם ולא נותנים להוציאם מהמערכת. כמו כן ציינו חברי את השכר הזעום המשולם למורים אקדמאים מה שמבריח את "המוחות המבריקים" מההוראה. צריך לשנות את התפיסה מקצה לקצה משרד החינוך צריך להקים פול של מורים איכותיים אקדמאים בחוזה אישי עם שכר ותנאים מפתים ללא ועדים שיטרפדו מהלכים ואז יש סיכוי שנראה שוב את מערכת החינוך פורחת , ולא נמצא במערכת מורים שחוקים שזמנם עבר מזמן. נושא נוסף זה הקצאת משאבים למערכת החינוך הן ארציים והן עירוניים . רשות מקומית חייבת להעמיד בראש סדר העדיפות שלה את נושא החינוך. החינוך הוא תנאי לכל דבר מצליח בעיר ואם בונים עתודת אזרחים טובה כתוצאה מחינוך מעולה רמת העיר עולה במאות אחוזים. היו נסיונות לערוך רפורמות כאלה ואחרות במערכת החינוך ועד שלא יזיזו את המטרפדים אנחנו מן הסתם נמשיך לדבר על החינוך כמו על מזג האויר , מבלי שתהיה אפשרות לשנותו.[/b]
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 17:22 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
Saeed כתב: ואם החינוך יהיו בראש סדר העדיפויות ונדע איך לטפל בזה , כל הסכסוכים , וכל התקלות שיש היום בחיי היום יום
ייפתרו , עם חינוך טוב אתה מקים עיר לתפארת , מדינה לתפארת , ודור לתפארת .... ידידי אני מסכים אתך בהחלט אך ראה מה קרה לנו .הנה ציתות מתוך וקיפדיה "המורים בישראל . מעמדו ושכרו של המורה בישראל נמוכים ביותר בהשוואה לאקדמאים אחרים, ובמיוחד בהשוואה למורים אחרים בעולם. עקב כך, הוראה השתנתה למקצוע לא מבוקש במיוחד ורמת המורים יורדת. המורים מוחים על ידי השבתת הלימודים. הכשרת מורים לבית הספר היסודי נעשית במסגרת מכללה להכשרת מורים. הכשרת מורים לחטיבת הביניים ולבית הספר התיכון נעשית בעיקר באוניברסיטה בשני שלבים: בשלב הראשון לומד התלמיד לתואר ראשון כלשהו, ובשלב שני הוא לומד לשם קבלת תעודת הוראה בתחום התמחותו. אז ישנה פה התנגשות מצד אחד המורים אינם ממש טובים כי זה מה יש ומצד שני תלמידים מעניין אותם יותר התוכניות ראליטי אלכוהול ופאבים אז איך מחזירים את הגלגל לאחור? צריך לתגמל את המורים כדי שנקבל גם כאלו שהם דמות לחיקוי וגם מוכשרים ללמד ולחנך הבנתי וזה מצויין! נציב מדדים נבדוק ונתיעל. אך מה עם התלמידים? איך מביאים אותם ללמוד להישגים ולשנות את דרך החיים שהורסת כל חלקה טובה בחברה?
[quote="Saeed"]ואם החינוך יהיו בראש סדר העדיפויות ונדע איך לטפל בזה , כל הסכסוכים , וכל התקלות שיש היום בחיי היום יום
ייפתרו , עם חינוך טוב אתה מקים עיר לתפארת , מדינה לתפארת , ודור לתפארת ....[/quote]
ידידי אני מסכים אתך בהחלט אך ראה מה קרה לנו .הנה ציתות מתוך וקיפדיה "המורים בישראל . מעמדו ושכרו של המורה בישראל [u]נמוכים ביותר [/u]בהשוואה לאקדמאים אחרים, ובמיוחד בהשוואה למורים אחרים בעולם. עקב כך, הוראה השתנתה [u]למקצוע לא מבוקש במיוחד ורמת המורים יורדת[/u]. המורים מוחים על ידי השבתת הלימודים. הכשרת מורים לבית הספר היסודי נעשית במסגרת מכללה להכשרת מורים. הכשרת מורים לחטיבת הביניים ולבית הספר התיכון נעשית בעיקר באוניברסיטה בשני שלבים: בשלב הראשון לומד התלמיד לתואר ראשון כלשהו, ובשלב שני הוא לומד לשם קבלת תעודת הוראה בתחום התמחותו.
אז ישנה פה התנגשות מצד אחד המורים אינם ממש טובים כי זה מה יש ומצד שני תלמידים מעניין אותם יותר התוכניות ראליטי אלכוהול ופאבים
אז איך מחזירים את הגלגל לאחור? צריך לתגמל את המורים כדי שנקבל גם כאלו שהם דמות לחיקוי וגם מוכשרים ללמד ולחנך הבנתי וזה מצויין! נציב מדדים נבדוק ונתיעל.
אך מה עם התלמידים? איך מביאים אותם ללמוד להישגים ולשנות את דרך החיים שהורסת כל חלקה טובה בחברה?
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 13:10 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
לדעתי הנושא מאוד חשוב ותודה לך חדווה שהעלית נושא כזה ,
חברים וחברות יקרים ויקרות , אם נידע איך לטפל בחינוך ולשפר את רמת החינוך בעכו ובארץ בכלל ,
רמת התרבות , החינוך , יהיו מהגבוהות שיש בעולם !!
ואם החינוך יהיו בראש סדר העדיפויות ונדע איך לטפל בזה , כל הסכסוכים , וכל התקלות שיש היום בחיי היום יום
ייפתרו , עם חינוך טוב אתה מקים עיר לתפארת , מדינה לתפארת , ודור לתפארת ....
ולדעתי היום בעכו , החינוך הוא הדבר החשוב ביותר !!
כי זה המפתח לכל שאר הדברים החיוביים שיש לנו בחיינו היומיומיים ....
ולטעמי הנושא של הבגרות הוא מאוד חשוב , נכון שיש היום מקומות שמעדיפים ניסיון על תעודת הבגרות ..
ולדעתי המקומות הללו מעטים מאוד ,כאשר במצב שלנו היום גם התעודת בגרות לפעמים לא תספיק לך
בכדי להתקבל למקום עבודה ראוי ,היום הדרישות הפכו להיות יותר גבוהות ממה שהיו בעבר
היום יש הרבה מקומות שבראש סדר הדרישות שלהם זה אם יש לך תואר אקדימאי !!
ולכן עולים שלב שלב , עכשיו צריכים לעבוד על לשפר את אחוז הזכאים לתעודות בגרות ,
וכל השאר יבוא בהמשך !!! רק שצריכים להתחיל לעבוד על זה כבר עכשיו !!! כי אחרת זה כבר יהיה מאוחר .
לדעתי הנושא מאוד חשוב ותודה לך חדווה שהעלית נושא כזה ,
חברים וחברות יקרים ויקרות , אם נידע איך לטפל בחינוך ולשפר את רמת החינוך בעכו ובארץ בכלל ,
רמת התרבות , החינוך , יהיו מהגבוהות שיש בעולם !!
ואם החינוך יהיו בראש סדר העדיפויות ונדע איך לטפל בזה , כל הסכסוכים , וכל התקלות שיש היום בחיי היום יום
ייפתרו , עם חינוך טוב אתה מקים עיר לתפארת , מדינה לתפארת , ודור לתפארת ....
ולדעתי היום בעכו , החינוך הוא הדבר החשוב ביותר !!
כי זה המפתח לכל שאר הדברים החיוביים שיש לנו בחיינו היומיומיים ....
ולטעמי הנושא של הבגרות הוא מאוד חשוב , נכון שיש היום מקומות שמעדיפים ניסיון על תעודת הבגרות ..
ולדעתי המקומות הללו מעטים מאוד ,כאשר במצב שלנו היום גם התעודת בגרות לפעמים לא תספיק לך
בכדי להתקבל למקום עבודה ראוי ,היום הדרישות הפכו להיות יותר גבוהות ממה שהיו בעבר
היום יש הרבה מקומות שבראש סדר הדרישות שלהם זה אם יש לך תואר אקדימאי !!
ולכן עולים שלב שלב , עכשיו צריכים לעבוד על לשפר את אחוז הזכאים לתעודות בגרות ,
וכל השאר יבוא בהמשך !!! רק שצריכים להתחיל לעבוד על זה כבר עכשיו !!! כי אחרת זה כבר יהיה מאוחר .
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 12:16 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -שידור TV גם לנושא :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
חדווה שלום רב ,
את צודקת ועל כן תיקנתי את הכותרת " לנושא " במקום " תשובה " . העדכון בכותרת יש לו כוונוה טכניות להדגיש שיש שידור .
ברור שאין עדיין תשובות לכל מערכת החינוך בעכו ועל כן , יתקיים ראיון עם ראש העיר שמעון לנקרי ביום ראשון הקרוב על כל מערכת החינוך - וישודר לפני פתיחת שנת הלימודים . במידה ויש לך שאלה לראש העיר , הנה ההזדמנות לשאול כאן דרכי .
כל הכבוד לך , הצלחת לעניין את גולשי עכונט בנושא החשוב ביותר לדעתי וזה לא קל .
[b]חדווה שלום רב ,
את צודקת ועל כן תיקנתי את הכותרת " לנושא " במקום " תשובה " . העדכון בכותרת יש לו כוונוה טכניות להדגיש שיש שידור .
ברור שאין עדיין תשובות לכל מערכת החינוך בעכו ועל כן , יתקיים ראיון עם ראש העיר שמעון לנקרי ביום ראשון הקרוב על כל מערכת החינוך - וישודר לפני פתיחת שנת הלימודים . במידה ויש לך שאלה לראש העיר , הנה ההזדמנות לשאול כאן דרכי .
כל הכבוד לך , הצלחת לעניין את גולשי עכונט בנושא החשוב ביותר לדעתי וזה לא קל . [/b]
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 12:07 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -יש שידור TV תשובה ל :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
חדווה בזמני היה לי מורה למטמטיקה בשם מנשה משה הוא היה מגיע עם האופניים שלו כל בוקר לבית הספר .למי שהיה שיעור ראשון במטמטיקה אכל אותה  מנשה היה נכנס מזיע ועייף מהרכיבה על האופניים ומתנשף שיעור שלם ועצבני . היה אומר באמצע השיעור שהוא יורד רגע לחדר המורים והיה הולך לבדוק מה עם האופניים שלו  . ובהזדמנות זו אני רוצה לשבח את יוסי גרינברג ידידי שבזמנו היה בוועד ההורים ופעל רבות למען ילדי עכו . חדוה תתחילי לחייך כי חיוך שווה המון ואין לו ערך לא בבגרות ולא בממון 
חדווה בזמני היה לי מורה למטמטיקה בשם מנשה משה הוא היה מגיע עם האופניים שלו כל בוקר לבית הספר .למי שהיה שיעור ראשון במטמטיקה אכל אותה :lol: מנשה היה נכנס מזיע ועייף מהרכיבה על האופניים ומתנשף שיעור שלם ועצבני . היה אומר באמצע השיעור שהוא יורד רגע לחדר המורים והיה הולך לבדוק מה עם האופניים שלו :lol: . ובהזדמנות זו אני רוצה לשבח את יוסי גרינברג ידידי שבזמנו היה בוועד ההורים ופעל רבות למען ילדי עכו . חדוה תתחילי לחייך כי חיוך שווה המון ואין לו ערך לא בבגרות ולא בממון :wink:
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 12:03 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -יש שידור TV תשובה ל :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
דורון,
אני שמחה שסוף סוף יש כוונות להשקיע בחינוך ברמה הארצית
עדיין אני מתעקשת וטוענת שצריך לעשות יותר מבחינה עירונית
שינוי הכותרת של השירשור ממש מאכזב אותי
כי יש אולי במקרה הטוב תשובות חלקיות
ולא תשובות כוללות לכל מערכת החינוך בעכו לתשמותך אלברט
דורון,
אני שמחה שסוף סוף יש כוונות להשקיע בחינוך ברמה הארצית
עדיין אני מתעקשת וטוענת שצריך לעשות יותר מבחינה עירונית
שינוי הכותרת של השירשור ממש [size=150]מאכזב אותי[/size]
כי יש אולי במקרה הטוב תשובות חלקיות
ולא תשובות כוללות לכל מערכת החינוך בעכו [size=150]לתשמותך אלברט[/size]
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 11:51 |
|
|
 |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: עדכון -יש שידור TV תשובה ל :"זכאות לתעודת בגרות-תעודת עניות" |
 |
|
היום בוועדת חינוך בכנסת "בין המטרות של המערכת לשנה הקרובה, ציין השר חינוך לערכים יהודיים, ציוניים ודמוקרטיים, מצויינות, צמצום פערים חברתיים ועידוד הגיוס לצה"ל. לדברי סער, משרד החינוך יאתר בתי ספר בהם אחוזי הגיוס והשירות הלאומי נמוכים ושם תיערך פעילות ממוקדת שתימדד לא רק לפי הישגים וציונים" חדווה זו תעודת הבגרות האמיתיתhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3767255,00.htmlאלברט ידידי נדמה לי ששמיל כיוון ישירות את דבריוו למטרות אלו אנחנו ההורים חיבים להיות שותפים למטרה זו.
היום בוועדת חינוך בכנסת
"בין המטרות של המערכת לשנה הקרובה, ציין השר חינוך לערכים יהודיים, ציוניים ודמוקרטיים, מצויינות, צמצום פערים חברתיים ועידוד הגיוס לצה"ל. לדברי סער, משרד החינוך יאתר בתי ספר בהם אחוזי הגיוס והשירות הלאומי נמוכים ושם תיערך פעילות ממוקדת שתימדד לא רק לפי הישגים וציונים"
חדווה [size=150][b]זו תעודת הבגרות האמיתית[/b][/size]
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3767255,00.html
אלברט ידידי נדמה לי ששמיל כיוון ישירות את דבריוו למטרות אלו
אנחנו ההורים חיבים להיות שותפים למטרה זו.
|
|
|
 |
פורסם: 26 אוגוסט 2009, 10:30 |
|
|
 |
|