מתח תמידי קיים בקביעות ביחס שבין עכו לירושלים לטוב ולמוטב. בשבת הגדול תשס"ה במקור ראשון כותב אריאל רוזנברג:"השנים האחרונות קשות ...לירושלים...ההגירה השלילית והתשתיות המתפוררות הפכו את בירת ישראל לעיר בעלת עתיד קודר." למרות זאת מפתיע שר הבינוי והשכון, יצחק הרצוג באומרו:"להפסיק את ההתבכיינות שמאפיינת את התדמית של ירושלים. יש עוגנים חיוביים....." לענ"ד דבריו נכונים גם ביחס לעכו.
רבי יחיאל מפריז מי שלמרות נצחונו בויכוח מול המומר דונין לא הצליח, למנוע את שרפת התלמוד ב1242, עולה לארץ ישראל ובוחר להקים את ישיבת פריז במודע בעכו ולא בירושלים, כדי לחזקה ,כפי שכתב בפרוט ובעומק ד"ר נפתלי אילתי בתוך שנה בשנה תשל"ח-רבי יחיאל מפריז והישיבה בעכו-.רבי יחיאל מבקש להדגיש את העובדה שעכו ארץ ישראל וודאית ואף נקבר בה. מחליף אותו בראשות ישיבת דה פריז בעכו הרמב"ן בשנת 1267.
_________________ אין מקום כעכו
|