זמני כניסת ויציאת השבת:
(לפי שעון קיץ)
.... ירושלים ......... תל אביב ........... באר שבע ......... עכו (חיפה)
...כניסה יציאה ... כניסה יציאה..... כניסה יציאה.... כניסה יציאה
18:40 19:58 ... 18:56 19:58 ... 18:57 19:57 ... 18:48 19:58
קטע מהפרשה:
"אל תפנו אל האבות ואל הידענים, אל תבקשו לטמאה בהם, אני
ה' אלהיכם. מפני שיבה תקום, והדרת פני זקן, ויראת מאלהיך, אני
ה'. וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו. כאזרח מכם יהיה לכם
הגר הגר אתכם, ואהבת לו כמוך, כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני
ה' אלהיכם. לא תעשו עול במשפט, במדה במשקל ובמשורה. מאזני
צדק, אבני צדק, איפת צדק והין צדק יהיה לכם, אני ה' אלהיכם, אשר
הוצאתי אתכם מארץ מצרים. ושמרתם את כל חקתי ואת כל משפטי
ועשיתם אתם, אני ה'." (31-37, ויקרא י"ט)
ייחודה של השבת:
גם בשבת זו, כבשבתות קודמות, מצטרפות להן שתי פרשיות
יחדיו, כדי לעמוד בקצב השבועי בדרך המתפתלת אל שמחת
תורה, אז סוגרים את מעגל השנה בפרשיות.
תוכן הפרשות:
פרשת אחרי מות --- ויקרא, ט"ז-י"ח --- מתארת, בחלקה הראשון, את
תהליך כפרת חטאי העם, על-ידי פעולתו הטקסית של אהרן הכהן, ביום
הכפורים. בחלקה השני, פרק י"ז, מובהרת לעם בלעדיותו של אהל
מועד, משכן ה', ככתובת יחידה לקרבנות, ובהזדמנות זו גם מתמקדת
התורה באיסור אכילת הדם: "כי נפש כל בשר דמו הוא". בחלקה
השלישי, פרק י"ח, עוסקת הפרשה באיסורי עריות, ב"תועבות" מיניות
אחרות ואף באיסור קרבן אדם.
פרשת קדושים, פרקים י"ט - כ', מונה אף היא סידרה ארוכה של מצוות
שונות, החל באלו הנזכרות כבר בעשרת הדברים, וכלה במצוות שבין אדם
לחברו, מצוות כלאיים, דיני שפחה, דיני ערלת האילן, דיני מסחר תקין, איסור
עבודת אלילים, ודיני עריות לסוגיהם.
החוט המקשר בין כל הדינים והמצוות הכלולים בפרשותינו הוא תכליתם
המפורשת להביא לקדושה כפולה, הן קדושת הכהנים המשרתים בקודש, והן
קדושתו של העם כולו, הן ביחס לעולם בעלי החיים והן, להבדיל, ביחס
לעולם העמים האחרים.
....................................................................................................
שבת שלום!