AKKONET FORUMS
http://www.akkonet.co.il/forums/

עוד פרויקט מוצלח של מרכז השלום בעכו - "מפגשים" אפריל 2009
http://www.akkonet.co.il/forums/viewtopic.php?f=46&t=16208
עמוד 1 מתוך 1

מחבר:  ז ' ו ב י נ ו [ 03 אפריל 2009, 10:18 ]
נושא ההודעה:  עוד פרויקט מוצלח של מרכז השלום בעכו - "מפגשים" אפריל 2009

המרכז לשלום מוציא לפועל את חזון תוכנית החינוך
מרכז השלום פורץ את חומות בתי הספר הערביים - החינוך הפורמאלי בעכו
ומגיע לכל המנהלים , המורים והתלמידים
בפעולה יזומה ראשונה , הפגשנו 50 תלמידים יהודים וערבים
בליווי מורים ואנשי סגל מהמרכז לשלום - סמינר להכרת הסכסוך מקרוב

הסמינר הבא - "מפגשים" יערך בתחילת יולי 2009

הנה לוח הזמנים - מפגשים אפריל 2009
המרכז לשלום בעכו מארח את " מכבי צעיר "
לוח זמנים :
10:00 עד 10:30 הגעה לעכו, איסוף הנוער הערבי מבית הספר אורט בליווי מורה אחראי
"יוסף סאלם" חבר במרכז לשלום והמורה מחנכת – " גדיר " חברה
במרכז לשלום , הגעה לגבעת נפוליון וטיפוס לגבעה .


10:30 עד 11:15 מהגבעה צפייה לנוף – דברי פתיחה "ז'ובינו אהרון "- יזם ומנהל המרכז לשלום
דברים מפי "ישראל בן עזרא" – פרויקטור ויועץ ראש העיר.

11:15 עד 11:40 עלייה לאוטובוס הגעה לבית הספר אורט הערבי

11:40 עד 13:00 סימפוזיון ערבי יהודי – פעילות .

13:00 עד 13:30 הפסקה – ארוחת צהריים ביחד .

13:30 עד 14:00 הגעה למוזיאון אוצרות בחומה - שיחה עם "זוהיר בהלול" .

14:00 עד 14:30 הדרכה מלווה - "שמעון מנדלר" וסיור במוזיאון אוצרות בחומה .

14:30 עד 15:15 טיול בעיר העתיקה עם המדריך עבדו מתא מתחילים במסגד אל ג'זר.

תודה ובהצלחה

ניהול פרויקטים ויועץ ראש עיריית עכו יזם ומנהל מרכז השלום
ישראל בן עזרא שמעון לנקרי ז'ובינו אהרון



תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

מחבר:  איציק ברבי [ 03 אפריל 2009, 11:01 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד פרויקט מוצלח של מרכז השלום בעכו - "מפגשים" אפריל 2009


ג'ובינו ....

הפעם שיחקת אותה ... סוף .. סוף ... ( בניגוד ל"מדוושים לשלום " ... ) רואים הרבה ערבים שותפים ...

מחמם את הלב ... כל הכבוד !!!

דווקא שנראי שכולם פנו לקיצוניות ... חשוב מאד להראות שבסופו של יום השלום ינצח !!!

מופתע לטובה :lol: :P ושמח

מחבר:  ז ' ו ב י נ ו [ 03 אפריל 2009, 22:37 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד פרויקט מוצלח של מרכז השלום בעכו - "מפגשים" אפריל 2009

הנה דבר מפתיע ...!
בקשר להשתתפותם של קומץ ערבים 7 במספר מתוך 330 משתתפים
במיזם העירוני שהמרכז הבינלאומי לשלום בעכו מפיק כל שנה בחסות עירית עכו
והפעם מדוושים שלום 2009
מתחקיר פנימי שערכתי מול המוסדות במגזר הערבי
מתנסים ובתי ספר ולאחר שיחות מעמיקות בנושא הרי לכם התשובה:

ה"ראיסים" המנהיגים - מדריכים ומורים מהמגזר הערבי לאחר שיקולים
החליט לא להוציא את הנוער לרכיבה בגלל פחד לשמו , שמה יתלהטו הרוחות
בין בני הנוער , מה שיגרום על פי חששם למאורע אלים...

ואני אומר לכם גולשי עכונט בגלוי...! על פי הבנתי החורצת - ה"ראיסים" - המנהיגים
מסתירים את הילדים והנוער הערבי מכל שילוב של אירוע מעורב בקהילה
המרכז לשלום לקח על עצמו משימה חשובה, לפרוץ אל תודעת ה"ראסים"
להגיע לכל תלמיד ותלמידה מעבר לחומות בתי הספר בעכו ולשתף את הדור
הצעיר בחוויה הקהילתית המשותפת בעיר.

הגענו לכל מנהלי בתי הספר , נגיע לבית המסגד , ליושבי ראש של המסגרות
החינוכיות ונעשה מהפך בחשיבתם התקועה הי שם בעבר.
אני חייב כאן להגיד עדיין לא חילקתי טפסי הרשמה לתלמידים מהמגזר הערבי
והנה להפתעתי באימל שלי שהוא בעצם האימל היחידי של המרכז לשלום
אני מגלה שלושה תלמידים ערבים המעוניינים להצטרף לשירות , המרכז לשלום.


לא עשו זאת לפניי ...אני יודע ...אף אחד בשלטון לא רצה לקחת חלק פעיל בנושא
הנושא נדחק לפינות...גם מובילי דעת קהל בעכו וגם מנהיגים לא ידעו איך לבלוע
את הגלולה ...הנה כך, הגלולה נמסה בכוס ומעכירה את המים...!

פעם הדור היה תמים... לא ערבים ולא יהודים רצו לטפל בבעיה
דור שלאחר הכרזות בעולם ,מלחמות ,כיבושים ...שנאה...
האנשים רצו רק לחיות ו"זהו" ...טיפלו במשפחה הקרובה התגודדו לקומונות הישרדות וחיו את הזמן

היום צמחו וצומחים אנשים אינטליגנטיים דורות של דעתנים שגדלו על סיפורי הסבל שאפפו
אותם בילדותם הם ראו וחשו...הסתכלו על עינם הפקוחות של סבם, של המסכנות השקטה של הוריהם
שלא נטלו חלק בהתנגדות, הם ראו את ידי הוריהם כבולות ....המראות והתחושות אתגרו אותם
לעשות מעשה...

הדורות החדשים שהצליחו לפלס דרכם ולהוביל דעת קהל
הם רוצים להוכיח להוריהם שהם כן יכולים
ה"כבוד הערבי" - אין גאווה גדולה מזאת, ל"הראות להורים" ...ולתעל את הדור הצעיר לדרך שלא יכלו לה פעם ...
וכאן אנחנו ...אנחנו היהודים ...בעלי הבית של המדינה ...מחויבים להבין
שאם לא נתעל ונכוון נכון...זה יהיה קיצינו ....

הנה כאן ,אנו פוגשים בדבקות הנשענת על עבר בלוי עבורנו , אבל עבר שהוא הווה עבורם...
אדמות , חוסר שוויון , דלות , עוני , אזרחום סוג ב' ועוד....

וככל שנדכא... ככל שנדחיק ...בלי להתכוון.... כך יגדל התהום בינינו
טבעי שתהום בסוף תבלע את שוכני סביבתה ...הכול עניין של זמן ...

אנחנו המרכז לשלום בעכו לוקח אחריות להוביל מהפך בדרך
בדרך שתצמיח כאן דור של שותפים למדינת ישראל
דור מעורב שיהיה גאה בממשלתו
דור שיבין בלב שלם את המשוואה - ערבי יישאר ערבי , יהודי יישאר יהודי
כל עם ישמור על ייחודיותו דתו , מנהגיו, כבודו , ישמר מהתבוללות
ואט אט ניראה כאן בארצנו, ערבים בהמוניהם מתנדבים לשירות לאומי


ערבי ייתן שנתיים לאחר לימודיו ,סיוע בפיתוח המדינה במסגרות יהודיות
ויהודי שלא ישרת בצבא ייתן שנתיים לאחר לימודיו, סיוע בפיתוח המדינה במסגרות
שונות - גם במסגרות ערביות.
תינתן תעודת הוקרה ממשלת ישראל ,חתומה על ידי הנשיא שתהיה לאות ולסמל
על הנאמנות למדינה.

מחבר:  ז ' ו ב י נ ו [ 04 אפריל 2009, 07:24 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד פרויקט מוצלח של מרכז השלום בעכו - "מפגשים" אפריל 2009

חג שמח לנוצרים

חג הפסחא הוא החג המרכזי של הנוצרים. הוא חל תמיד ביום ראשון ולפי המסורת הוא קשור בצליבתו, בעלייתו לשמיים ובתחייתו של ישו. הפסחא נחגג בעבר בסמוך לחג הפסח היהודי, אך במאה ה-4 לספירה הופרד מועד החג הנוצרי מן החג היהודי. תאריך החג משתנה משנה לשנה והוא נקבע ליום ראשון שאחרי הירח המלא של חודש האביב. לפיכך, חג הפסחא יתקיים ביום ראשון בין ה - 22 במרץ ל - 25 באפריל. הכנסייה המזרחית-אורתודוקסית מציינת את החג לפי חישוב שונה וייתכן הבדל של עד חמישה שבועות ביום החג .

חג הפסחא אמנם נחוג יום אחד אך קודמת לו תקופה ממושכת של הכנה המבוססת על המסורת והאמונה הנוצרית. ביום רביעי ,שישה שבועות לפני הפסחא מצוין "יום רביעי של האפר". ביום זה מתחילה תקופה של 40 ימים, מלבד ימי ראשון בשבוע, לזכר הצום אותו צם ישו במדבר. התקופה מתאפיינת בתפילות רבות של חזרה בתשובה לקראת היום החשוב ביותר – יום א' של הפסחא. בכנסיה המזרחית נמשכת אותה תקופה שמונה שבועות. התקופה כולה מסתיימת ב"יום שישי הטוב", יום שישי שלפני יום ראשון של הפסחא. השבוע הקדוש, שהוא השבוע האחרון של תקופת התשובה מתחיל ב"יום ראשון של הדקלים" שבוע לפני הפסחא. זהו היום בו חזר ישו לירושלים, והתקבל בברכה בענפי דקלים לרגליו. "יום חמישי הקדוש" באותו שבוע מציין את "הסעודה האחרונה" המזוהה עם ארוחת ליל-הסדר של חג הפסח. זו הייתה הסעודה האחרונה לפני הצליבה, שהתקיימה ביום שישי. ביום ראשון לאחר מכן, קם ישו לתחייה וביום זה מציינים הנוצרים את חג הפסחא.

חג הפסחא חל בעונת האביב, וכמו בחגים נוצריים אחרים גם בחג הזה ניתן למצוא מנהגים שהמקור שלהם עתיק וקודם בהרבה לתקופת הנצרות. למשל, המסורת המזהה את הארנב עם החג, קשורה לעובדה שהארנב מסמל פוריות, הביצים המצוירות והמקושטות בצבעים רבים מסמלות גם הן פוריות והעיטורים הצבעוניים את אור השמש האביבי שהגיע אחרי החורף.


חג שמח ליהודים ...![/b]

[b]פסח הוא הראשון בחגי ישראל, עליהם נצטווה העם היהודי בתורה, לציון יציאת בני ישראל ממצרים מעבדות לחירות והפיכתם לעם. חג זה נמנה על שלוש הרגלים המופיעים בתורה‏‏ והראשון שבהם. החג נחוג במשך שבעה ימים (בחו"ל: שמונה ימים), החל ביום ט"ו בניסן. החג מתאפיין באיסור חמץ בכל ימי החג, ובחובה לאכול מצה בלילה הראשון. בזמן שבית המקדש היה קיים, בני ישראל היו עולים לרגל לירושלים, ואוכלים שם את קורבן הפסח בליל הסדר‏‏.

מקור השם 'פסח' הוא בשמו של קורבן, שהוקרב בבית המקדש בערב פסח, ונאכל בערבו של יום, בלילה הראשון של חג המצות, (ליל הסדר) ונקרא קורבן פסח. על שמו נקרא במקרא אותו יום בו הוא מוקרב, "חג הפסח". הקורבן עצמו קרוי על שם ה'פסיחה' (=דילוג) במכת בכורות, כאשר הקב"ה היכה את בכורי מצרים ודילג על בכורי ישראל. מאוחר יותר הפך שמו של הקרבן לשמם של שבעת ימי חג המצות (החל ב-ט"ו בחודש ועד כ"א בו), וכיום הוא משמש כשם העיקרי לחג, נוסף על השם המקראי חג המצות. בתפילה, מכונה החג זמן חירותנו.

בפסח ישנן מצוות רבות: אכילת מצה ומרור, שתיית ארבע כוסות יין (או מיץ ענבים) בלילה הראשון של החג, וכן לספר בו על יציאת מצרים (מצווה המקוימת על ידי קריאת הגדה של פסח, ובדרך של שאלות ותשובות). ישנו איסור לאכול חמץ ואף להחזיק חמץ ברשות האדם בכל שבעת הימים, ועל כן גם קיימת מצווה לחפש אחר החמץ ('בדיקת חמץ') ולבערו בערב פסח. ביום הראשון וביום האחרון של החג, חל איסור מלאכה כמו בכל יום טוב, (מלאכות "אוכל נפש" מותרות, שלא כבשבת) ובימים שביניהם, הנקראים חול המועד, מותרות מלאכות רבות אחרות, לצורך שמחת החג, אך עדיין אסורות מלאכות מסויימות, בפרט כאלו שהיו יכולות להיעשות קודם החג ושיש בהן טרחה יתירה. בזמן שבית המקדש היה קיים, הייתה מצווה להקריב קורבן פסח, ובהתאם לתנאים מסוימים להקריב איתו קורבן חגיגה.

היום השביעי של פסח, אשר כאמור אף הוא יום טוב, נקרא שביעי של פסח. על פי חז"ל, הוא נחוג לזכר קריעת ים סוף והצלת ישראל מפני צבא מצרים שרדף אחריהם, ועל כן יש הקוראים בו את שירת הים. הקראים מסתמכים על הפסוק "שֵׁשֶׁת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עֲצֶרֶת לַה' אֱלֹהֶיךָ, לֹא תַעֲשֶׂה מְלָאכָה" (דברים ט"ז, ח) וקוראים ליום השביעי שביעי עצרת.

עמוד 1 מתוך 1 כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/