ציטוט:
השנה החליטו המארגנים להקדיש את היום לתאונות בהן נפגעים הולכי רגל, האוכלוסיה הפגיעה ביותר בתאונות על פי נתונים רשמיים. מתחילת השנה נהרגו 87 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי הארץ, עלייה של 17 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בקשר להולכי רגל-
להלן מה שכתבתי בשירשור של שאלות למפקד משטרת עכו לקראת ראיון עימו,שאלות,שלצערי,לא זכיתי לקבל להן מענה.
ציטוט:
2)אני לפעמים הולך ברגל,וכשאני בא לחצות כביש במעבר בחציה,יש רכבים שפוט מצפצים ולא עוצרים להולך רגל במעבר חציה,אלא ממשיכים בנסיעה שלהם-זה בעיקר רכבים פרטיים,אך גם נתקלתי באוטובוס טיולים(פעם אף מונית עברה ברמזור ירוק להולכי רגל,אדום למכוניות,וכמעט שלא דרסה אותי!!!).יש חוק שאומר שאם הולך רגל שם את רגלו על מעבר חציה,אז הרכב חייב לעצור.לא כל הנהגים מכירים חוק זה,ויש כאלו שפשוט מצפצפים,וזה יכול להיות סכנת חיים של ממש!!!רציתי לדעת כיצד ניתן לאכוף את הדבר ע"י המשטרה,ומה אני כהולך רקגל אמור לעשות כשאני נתקל בדבר כזה
3)איני יודע אם המשטרה אחראית על הרמזורים,אך בכל מיקרה אשאל.הרזמור של צומת השיכונים לכיוון הום סנטר/מגה הוא מאוד בעייתי.האור שם מחלף לירוק להולכי רגל,רק אם לוחצים שם על כפתור מסוים,ויש הרבה אנשים שלא יודעים זאת או שבאים ולוחצים עם הכפתור קצת באיחור,והרמזור להולכי רגל לא מתחלף לירוק כשצריך ואז שאנשים ממשיכים לעמוד ברמזור עוד פרק זמן מסוים או שחוצים כשהרמזור להולכי רג\ל הוא אדום,אך המכוניות גם עומדות ברמזור אדום,או שיש כאלו שחוצים את הכביש לא במעבר חציה(מטרים ספורים מהצומת-ממש מול הום סנטר),וזה גם לקחת סיכון של סכנת חיים,ולפעמים גכם לקבל דו"ח וקנס על כך.ניתקלתי בעוד רמזור דומה גם בדרך הארבעה מול מאי מרקט.השאלה שלי-למה צריך כל הסרבול הזה?למה האור ברמזור להולכי רגל לא מתחלף לירוק אוטומטית אלא רק בלחיצת כפתור???זה סתם משגע אנשים אנשים וגורם להם לעיכובים ולאי נעימוית לפעמים,וזה גם לפעמים יכול מסוכן כשחוצים את הכביש כשאסור...לדוג'-בצומת של הקריון האור ברמזור להולכי רגל מתחלף אוטומטית לירוק כשצריך בלי כל קשר ללחיצת כפתור!!!
4)ושוב,איני יודע אם זה בתחום הטיפול של המשטרה,אך בכל זאת-אין מעברי חציה ליד מוטל ארגמן(מול תחנת דלק),מתחת לגשר ברח' דושניצקי,מול המרכז המסחרי של עין הצפםרץ(שם איני יודע אם זה בתחום השיפוט של עכו).אשמח לדעת מי יכול לטפל בעניין(משטרה או אולי מע"צ).חוסר של מעבר חציה,לעיתים שווה לסכנת חיים.
זה יכול להסביר את העובדה המצערת שהאוכ' הפגיעה ביותר לתאונות ע"פ נתונים רישמיים הם הולכי הרגל...