AKKONET FORUMS
http://www.akkonet.co.il/forums/

מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישים
http://www.akkonet.co.il/forums/viewtopic.php?f=11&t=5000
עמוד 1 מתוך 9

מחבר:  אלברט לוי [ 16 ספטמבר 2006, 11:34 ]
נושא ההודעה:  מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישים

מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישים,
כאן , המעקב איך התחבורה לעכו משתפרת -מה הם התוכניות התהליכים הבעיות והפתרונות ....



[]יד אחת מאשרת תוכנית סיוע לצפון ויד שנייה מקפיאה פרויקטים בעכו


הקבינט לחיזוק הצפון אישר השבוע תכנית סיוע לאזור הצפון בסך כארבעה מיליארד שקלים ומצד השני , האוצר נתן הוראה להקפאת פרויקטים מרכזיים כגון קווי רכבת בצפון .


פרויקט הכפלתה של מסילת עכו-נהריה, בהיקף של מיליארד שקל, הוקפאה. מדובר באחד הקווים העמוסים בישראל - בעיקר בין הקריות לנהריה - שכיום מופעלת בו מסילה אחת בלבד. על פי התוכנית, בראשית 2007 אמורה היתה להסתיים הנחת המסילה השנייה לאורך התוואי שאורכו כ-21 ק"מ.

רכבת ישראל מתכננת להפעיל בקו 3 רכבות לכל כיוון בשעות השיא ומשך הנסיעה בין תחנת חיפה-מרכז לנהריה יהיה כ-31 דקות. המסילה הונחה בראשית שנות ה-40 והתוכנית להכפלתה הוגשה לוועדות התכנון ב-98' - אך יישומה מתעכב זה תקופה ארוכה בשל מחלוקת על התוואי בין הנהלת הרכבת לוועדות התכנון. כחלק מהפרויקט ישודרגו תחנות הרכבת בעכו ובנהריה.

פרויקט נוסף שהוקפא באחרונה הוא קו הרכבת בין עכו לכרמיאל בהיקף של 1.2 מיליארד שקל. השלוחה הצפון- מזרחית של רכבת ישראל אמורה לחבר בין קריית מוצקין לעכו ומשם לכרמיאל, ותעצור בדרך בתחנות הרכבת נעמן ואחיהוד.
אורך התוואי כ-24 ק"מ (מעכו לכרמיאל). סיום העבודות תוכנן לרבעון השלישי של 2008, כשהתוואי כלל כריית מנהרה באורך של כ-5 ק"מ.
גם התוכנית לקו זה הוגדרה בעלת חשיבות לאומית ומקודמת בוועדה לתשתיות לאומיות.

הפיתוח של הרכבת לעיר שלנו עכו , יש חשיבות רבה לפיתוחה . כל תושב יכול להתרשם שהרכבת חשובה לנו בעכו . אפשר לראות שהחנייה של הרכבת בעכו מלאה ומגיעה עד למגרש כדורגל כמעט .
יש כביש דו מסלולי חדש ברחוב הרכבת , רחוב רמז . תושבי עכו המתינו לפיתוח נוסף שהיה אמור להיות בעוד מספר חודשים , ע"י הכפלת המסילה מהקריות לעכו שתגביר את תדירות הרכבות ממרכז הארץ לקריות עכו ונהריה .

לפני כשבועיים חנכה רכבת ישראל את המסילה השלישית בציר איילון.
המסילה תאפשר להגביר את תנועת הרכבות הארצית מאחר שמסילות הרכבת באזור תל אביב מנקזות אליהן את כל קווי הרכבות בארץ , ביצוע הכפלת המסילה לעכו יכולה להגביר את התנועה לעיר שלנו .

לפני כחודשיים היה בעכו שר התחבורה מופז שהבטיח נפלאות ובין היתר הוא הבטיח לחדש את עבודות מנהרת הרכבת ליד המגרש כדורגל בתחילת חודש אוגוסט , כמובן שהייתה מלחמה אבל עכשיו , אנו לקראת סוף חודש ספטמבר ולא רואים סימנים לחידוש העבודות .

עכשיו כאשר , הקבינט לחיזוק הצפון אישר את תכנית הסיוע לאזור הצפון בסך כארבעה מיליארד שקלים , לא מובן איך אפשר להקפיא פרויקטי תחבורה חשובים לעיר שלנו ?
[][/]
[/]
חלק מהנתונים בכתבה זו הם - מעיתון הארץ

מחבר:  בני כלפון [ 16 ספטמבר 2006, 14:16 ]
נושא ההודעה: 

גם לי לא ברור מדוע הפרויקט הזה מזגזג כל הזמן?
כן לא כן לא כן לא ועכשיו שוב לא

מעט תזכורת.....


במסגרת תכנית החומש של רכבת ישראל לשנים 2003-2008 נכלל הפרויקט הבא :
הקמת מסילה כפולה בין קו מוצקין - עכו לכרמיאל לרבות תחנות רכבת באחיהוד וכרמיאל. אורך התוואי : 22 ק"מ.
** תחילת ביצוע מחצית 2004
http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2771797,00.html

** ספטמבר 2004 - מציאת קברים רומיים מעכבים את המשך פרויקט שיקוע כביש עכו-צפת,
http://news.walla.co.il/?w=//597606

** בחודש ספטמבר 2005 אלברט לוי ציטט מעיתון גלובס את תכנית ההקפאה לפרויקט

http://www.akkonet.co.il/forums/viewtop ... 8%EB%E1%FA

** בחודש אפריל התבשרנו ע"י עיתון הארץ על ביטול ההקפאה
http://www.akkonet.co.il/forums/viewtop ... 8%EB%E1%FA

** בתחילת חודש יוני שמחתי לפרסם את התמונה הבאה הדחפורים בשטח- ביצוע תכנית הרחבת המסילה אחרי מגרש הכדורגל

תמונה

** בתחילת יולי פרסם צביקה את התמונה הבאה : הריסת האיצטדיון במתחם גבעת נפוליאון כחלק מתכנית הרחבת המסילה

תמונה

ושוב הקפאה
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/S ... ntrassID=0

ועכשיו לאחר שהתחילו והשקיעו 15 מיליוני שקלים ....והפסיקו....ושוב התחילו.... והשקיעו עוד עשרות מיליונים בהכשרת השטח......והרסו את המגרש....ומתכננים הזרמת מיליוני שקלים לשיקום הצפון,

אז במקום להאיץ את העבודות - פשוט שוב מקפיאים

אז תגידו לי רבותי האם זאת לא חלמאות לשמה :!:

מחבר:  אהוד בן-פורת [ 16 ספטמבר 2006, 18:25 ]
נושא ההודעה: 

לצערי הרב זה אינו האירוע הראשון שבו אני נתקל ביד אחת שאינה יודעת מה יד שניה עושה. אני מוכרח שתסבירו לי דבר אחד. הבנתי נכון שעכשיו בעקבות כך שהאצטדיון הישן כבר אינו קיים והחדש עוד לא נבנה, אי-אפשר יהיה עד להודעה חדשה לשחק יותר כדורגל בעכו? אם כן, עד כמה שאני מכיר אוהדי כדורגל הם לא יעברו על כך בשתיקה, ואני באמת מקווה שיעשה משהו. לא שאני אוהב כדורגל, עד שלא יגיע לעיר ספורט מוטורי לא יצליחו לעניין אותי, אבל זה בכל זאת צעד מכוער. :idea: לנוכח המצב זה כה אבסורדי לומר בנשימה אחת "חינוך תרבות וספורט". נראה לי שתסכימו איתי שזה לא אקט חינוכי להתחיל משהו ולא לסיים אותו, באותה מידה גם לא תרבותי אלא אם אנחנו חלק מהעולם השלישי אז תגידו לי אתם נראה לכם שאחרי הכל הספורט עוד אמור להשתלב איתם?

מחבר:  בני כלפון [ 16 ספטמבר 2006, 18:44 ]
נושא ההודעה: 

לאהוד שלום

הקפאת פרויקט הרכבת איננו קשור לבניית המגרש החדש
ולמיטב הבנתי העבודות להכשרת המגרש החדש כבר החלו

ציטוט:
"שחר-גרף" מתאריך 7/6/2006
מגרש הכדורגל בגבעת נפוליאון ייהרס

מגרש הכדורגל בגבעה אמור להיהרס ובמקומו ירחיבו את מסילת הרכבת כחלק מהסכם עם רכבת ישראל ובמקומו אמור להבנות כבר בחודש הקרוב המגרש החדש בעכו תוך שנה וחצי. גורמים בעיריית עכו אישרו את העניין וכך גם יו"ר הפועל עכו ציון ויצמן.
המגרש בגבעה ידע ימים יפים עם הפועל עכו שעלתה בזמנו לליגה הראשונה בשנת 76. המגרש נחשב בזמנו לאחד הביתיים והכי מפחידים בארץ. קבוצות אורחות שהיו מגיעות לגבעה בעבר איבדו בזמנו את הנקודות כבר בכניסה לעכו. בזמנו גם הגיעו אלפים רבים למגרש שעודדו את הפועל עכו ללא הפסקה. בעכו היה קשה לפתח הבית שלנו ויש פה חתיכת היסטוריה על המגרש הזה. זהו בעצם סופה של תקופה. מנהל הפועל עכו דוניה שיינהולץ :"נתגעג לגבעה שהיתה הבית החם והאוהב של הפועל עכו במשך שנים רבות וכל השחקנים הכי גדולים שיחקו בה אבל כעת הזמן להביט לעבר מגרש חדש שיביא כבוד ויתאים לשנות ה 2000". בעונה הבאה תשחק הפועל עכו בעקבות בנייתה של המגרש החדש בעכו מחוץ לעיר והיא תשחק במגרש בנהריה.

שחר גרף
עכו נט

מחבר:  עזרא [ 17 ספטמבר 2006, 00:00 ]
נושא ההודעה: 

ויש היזדמנות לעשות משהו כבר ביום שלישי.
ביום שלישי הקרוב היתארח בעכו ראש הממשלה אז חייבים פרנסי העיר להאיר את תשומת ליבו להמשך העשיה בפרויקטים שנעצרו כמו המנהרה ליד האיצטדיון.

חבל על כל רגע

שבוע טוב עזרא

מחבר:  בני כלפון [ 17 ספטמבר 2006, 23:10 ]
נושא ההודעה: 

המגרש החדש מיועד להקמה במיקום דרומית לעכו
בכניסה לאיזור התעשיה דרום
היום שמתי לב להצבת שלט ענק במקום

אבל חשוב לחזור ולהגיב על נושא הרחבת מסילת הרכבת
זה הנושא העקרי בכתבה ולא בניית המגרדש החדש

דרך אגב, היום בזמן נסעתי בדרך רמז דווקא כן ראיתי עבודות
של דחפורים באזור ההרחבה, לכן לא ברור לי אם אכן
מתממשת ההקפאה בפרויקט .

מחבר:  NISIM [ 18 ספטמבר 2006, 08:36 ]
נושא ההודעה:  אכן

[color=green]אכן כן , אלברט צדק בכתבו שנושא פתוח הרכבת הוא נושא חשוב מאוד לעירנו עכו.

כבר כיום, אני מכיר לחות שלשה אנשים העובדים בבני ברק ובתל אביב, וגרים כאן. כל זאת בזכות מהירות הרכבת כבר כיום.

אם אכן ,ישרו התדירות והמהירות עוד יותר ,סביר להניח שיותר אנשים יבחרו לגור כאן בעכו, להנות מכל ההטבות היתרונות שלה ולעבוד במרכז הארץ.[/color]

מחבר:  NISIM [ 18 ספטמבר 2006, 08:42 ]
נושא ההודעה:  בענין המנהרה

בענין המנהרה ברמז , נכתב בעתונות הארצית כמדומני, שלאחר התיעצות עם
רבנים הוחלט להפשיר את ההקפאה עליה החליט אריאל שרון, ולסיים את הכל בתוך חודשים ספורים

מחבר:  בני כלפון [ 31 אוקטובר 2006, 09:48 ]
נושא ההודעה: 

המשך המעקב אחר פרויקט

קו הרכבת עכו - כרמיאל

ועתה....29 לאוקטובר 2006 בעיתון הארץ

הממשלה אישרה את תוכניות מסילות הרכבת בין יד מרדכי לאופקים ובין עכו לכרמיאל
מסילת עכו-כרמיאל עתידה לחבר בין מסילת החוף הקיימת מצומת עין המפרץ ועד למרכז תחבורה בעיר כרמיאל. המסילה תיצור
חיבור מסילתי בין צפון הארץ לחיפה, ודרכה - למרכז הארץ. לאורך המסילה מתוכננת תחנה נוספת בצומת אחיהוד,
סמוך לאזור התעשייה בר לב, ויתאפשרו בעתיד גם תחנות משנה באזור גבעות א מכר ובאל שג'ור.


אולם לא למהר לשמוח באותה כתבה מוזכר
http://www.themarker.com/tmc/article.jh ... 2=&layer3=

ציטוט:
עם זאת, שתי התוכניות הוקפאו באחרונה על ידי משרד האוצר בשל אילוצי תקציב שונים, ולפי שעה לא ברור מתי יקודמו,
בעיקר מסילת עכו-כרמיאל, שטרם הוחל בהקמתה


אז נמשיך להמתין ולעקוב אחר הפרויקט

מחבר:  צביקה [ 31 אוקטובר 2006, 21:33 ]
נושא ההודעה: 

מי ששאל על חלמאות יודע היטב את התשובה
מזמן הגעתי למסקנה שהאנשים שמקבלים את ההחלטות קצרי ראיה וטווח ראיתם מסתכם במרחק שבין המיץ על שולחן הממשלה לבין כסאם...
רכבת ישראל קיבלה תנופה אדירה בשנים האחרונות והפכה לעורק תחבורתי ראשון במעלה עד לרמה של חיוניות ללא פשרות.
ברור כשמש שלאור השימוש ההולך וגובר ברכבת יהיה צורך בהגדלת מספר הרכבות ומועדיהן כך שאי הכפלת המסילה יעשה זאת לבלתי אפשרי.
צאו וראו את ההסטוריה-מקום אליו באה רכבת-קיבל תנופת התפתחות אדירה.

מתי ישוחרר הקיפאון? לא עלינו בהתנגשות הרכבות הבאה שתהיה במקום בו אין מסילה כפולה ולצערנו זה קרוב מאד אלינו.

ולמה הפליאה? בכל פעם שיורד קצת גשם מפסיקים לטפל בהתפלת מי ים. מתי יתחילו שוב? כשנהיה צמאים ואז באמת לא יהיו מים.
כך היא דרך החשיבה במדינה וצר לי- אני רואה מייד את ההשלכות על צה"ל והמלחמה האחרונה.
כשהרועה שיכור-הכבשים מתנדנדים מצד לצד
ותחשבו על זה.............!!1

מחבר:  בני כלפון [ 18 נובמבר 2006, 11:00 ]
נושא ההודעה: 

המשך המעקב אחרי פרויקט קו הרכבת

והפעם 15 לנובמבר :התנגדות של ועדת הכספים להקפאה :

http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-1153 ... g=09-43-50

נמשיך לעקוב ולדווח

מחבר:  בני כלפון [ 09 ינואר 2007, 23:20 ]
נושא ההודעה: 

המשך מעקב אחר הפרויקט

באתר קדימה מובאת הבשורה :
09.01.07

ח"כ אלי אפללו הביא לביטול הקפאת קווי הרכבת לגליל ולעמק

http://www.yallakadima.co.il/article.asp?item_id=2326

ציטוט:
בעקבות העיכוב במציאת פיתרון לבעיית ההקפאה של הפרויקטים ולאור נחישותה של ועדת הכספים לשנות סדרי עדיפויות בנושא,
פנה ח"כ אלי אפללו אל שר האוצר וביקש את התערבותו. בתגובה לפנייה, הפקיד שר האוצר בידיו של ח"כ אפללו מכתב ובו הוא מתחייב לחדש
פרויקט 'רכבת העמק והגליל' לרבות מימון התכנון המפורט, הליכי הפקעות וקידום זמינות . יצוין, כי אגף תקציבים במשרד האוצר מעריך את עלות
התכנון המפורט של קווי הרכבת העמק והגליל בכ – 300 מיליון ₪. ביטול ההקפאה צפוי להקדים את סיום הפרויקטים של 'רכבת
העמק והגליל' לרווחת תושבי הצפון.



עיתון הארץ טוען
09.01.07

ציטוט:
באוגוסט האחרון הורה משרד האוצר להפסיק את קידום שני הפרויקטים הללו, בנימוק שהם "אינם בסדרי העדיפויות התקציביים". אולם לפני
כמה שבועות הורו שר האוצר, אברהם הירשזון ושר התחבורה, שאול מופז, על "הפשרתם"....

לפי התוכנית המקורית של רכבת ישראל, הקו היה אמור להתחיל לפעול ב-2008, אולם כעת נראה שהדבר לא יקרה לפני סוף העשור הנוכחי.
בעקבות "הפשרת" הפרויקט, צפויה הרכבת לחדש מכרזים שכבר פורסמו בעבר הקשורים אליו.


http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/S ... ntrassID=0

אז אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתקדמות

מחבר:  אלברט לוי [ 13 אפריל 2007, 15:00 ]
נושא ההודעה: 

מהפכה נוספת שמתוכננת עד שנת 2020,

על פי תוכניות שהוגשו בימים האחרונים לשר התחבורה מופז, היא הכנת מערך רכבות שיכסה את כל המדינה. "על פי התוכנית, כל עיר שבה יותר מ-25 אלף תושבים תזכה לקו רכבת ולתחנת רכבת",

במשרד התחבורה וברכבת מתכוונים שבשנת 2020 תוביל רכבת ישראל 90 מיליון נוסעים מדי שנה.
בין היתר מתכוונים להניח מסילות נוספות מחיפה דרך עכו ועד לכרמיאל,

גם אוטוסטרדות מהירות:
על פי התוכנית כביש עכו-כרמיאל צפוי לעבור שדרוג ויהפוך לכביש מהיר שבו נתיבים רבים, כך שהתנועה בו תתאפשר בקלות ובמהירות.



תמונה

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/568/419.html

מחבר:  לירון [ 14 אפריל 2007, 01:39 ]
נושא ההודעה: 

כל הכבוד לעכו נט על המעקב הצמוד

המשיכו ככה

מחבר:  NISIM [ 14 אפריל 2007, 21:51 ]
נושא ההודעה:  אלברט

אלברט המפה מוסיפה המון..

עמוד 1 מתוך 9 כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/