המשך מעקב אחר הפרויקט
באתר קדימה מובאת הבשורה :
09.01.07
ח"כ אלי אפללו הביא לביטול הקפאת קווי הרכבת לגליל ולעמק
http://www.yallakadima.co.il/article.asp?item_id=2326
ציטוט:
בעקבות העיכוב במציאת פיתרון לבעיית ההקפאה של הפרויקטים ולאור נחישותה של ועדת הכספים לשנות סדרי עדיפויות בנושא,
פנה ח"כ אלי אפללו אל שר האוצר וביקש את התערבותו. בתגובה לפנייה, הפקיד שר האוצר בידיו של ח"כ אפללו מכתב ובו הוא מתחייב לחדש
פרויקט 'רכבת העמק והגליל' לרבות מימון התכנון המפורט, הליכי הפקעות וקידום זמינות . יצוין, כי אגף תקציבים במשרד האוצר מעריך את עלות
התכנון המפורט של קווי הרכבת העמק והגליל בכ – 300 מיליון ₪. ביטול ההקפאה צפוי להקדים את סיום הפרויקטים של 'רכבת
העמק והגליל' לרווחת תושבי הצפון.
עיתון הארץ טוען 09.01.07
ציטוט:
באוגוסט האחרון הורה משרד האוצר להפסיק את קידום שני הפרויקטים הללו, בנימוק שהם "אינם בסדרי העדיפויות התקציביים". אולם לפני
כמה שבועות הורו שר האוצר, אברהם הירשזון ושר התחבורה, שאול מופז, על "הפשרתם"....
לפי התוכנית המקורית של רכבת ישראל, הקו היה אמור להתחיל לפעול ב-2008, אולם כעת נראה שהדבר לא יקרה לפני סוף העשור הנוכחי.
בעקבות "הפשרת" הפרויקט, צפויה הרכבת לחדש מכרזים שכבר פורסמו בעבר הקשורים אליו.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/S ... ntrassID=0
אז אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתקדמות