עזרא לשאלתך אנסה לענות מהרהורי ליבי בלבד ובהסתמך על ניתוח
המידע שאני מבין כאזרח פשוט :
1. בראש וראשונה המידע מהכתבה מראה שאיזור פרוטרום הוא אחד
מהאופציות האפשריות שמשרד התשתיות לוקח בחשבון,להקמת המתקן
זה לא סופי ולכן כל שיאמר בעיניין הוא תיאורטי עד שנקבל ידיעה מוסמכת
על ההחלטה הסופית למיקום המתקן
2. את המשתמע מאפשרות ההקמה של המתקן באזור עכו צריך לדעתי לבחון משני הבטים עיקריים וחשובים לתושבי עכו
הראשון "שמירה ואי פגיעה באיכות הסביבה בעכו וסביבתה"
והשני נושא התעסוקה לתושבי עכו והסביבה כתוצאה מהקמת המתקן באזור עכו
על סמך הפרמטרים האלה אנסה להביע דעתי בנדון :
המידע המתקבל ממשרד התשתיות :
ציטוט:
התכנון הוא להקמת מתקני קבלה לגז טבעי נוזלי, "הקמת מתקן ימי אליו
יוכלו להתחבר אוניות LNG המסוגלות להוביל את הגז הטבעי בצורתו הנוזלית ולהסב אותו לגז על האוניה עצמה,
ובכך לחסוך מתקני אחסון של LNG
מהכתבה אני מבין, שהתכנון הוא להקמת מתקן ימי להסבה מגז נוזלי המגיע באניה
והופך לגז טבעי(נדיף) כבר על האניה ובכך נחסכת עלות כספית גבוהה מהקמת מתקני איכסון לגז נוזלי על היבשה .
הדבר שלא ברור לי מהכתבה הוא : מה יעשה בגז הנדיף שיתקבל מההסבה ?
האם יעבור בצינורות תת מימיים אל מתקנים על היבשה ומשם למילוי בלוני גז ?
או להארת רחובות כמו שמקובל במספר מקומות בעולם ?
מה הסכנות בעיניין ומה מידת הבטיחות?
בגלל חוסר המידע , אין לי אפשרות להעריך אפשרות לפגיעה באיכות הסביבה .
באופן כללי, ידוע הוא שהשימוש בגז הוא,הפתרון הטוב ביותר והמזהם הכי נמוך של הסביבה, לעומת השימש בסוגי הדלקים השונים.
לפי מיטב הבנתי, בתחנות התדלוק בגז למכוניות כמו זו הממוקמת ביציאה הדרומית של עכו, המכוניות מתודלקות בגז נוזלי ומתקן ההסבה במכונית הוא
זה ההופך את הגז לצורתו הנדיפה להפעלת מנוע המכונית.
מכאן, אם עיניין הקמת המתקן הימי באזור פרוטרום, לא יפגע באיכות הסביבה של תושבי עכו ומצד שני יתרום לעוד מקום תעסוקה לתושבים. אזי הרווחנו....
עוד ימים יגידו....אני מציע שנתאזר בסבלנות עד לקבלת מידע נוסף על הפרויקט