הכללית לא תקיים מכרז להפעלת מוקדי שירות; תמשיך ההתקשרות עם תקשוב
מאת ערן גבאי ועינב בן יהודה , 14/03/2006: TheMarker הארץ - המהדורה המודפסת
שירותי בריאות כללית: "כרגע אין מכרז, אך אנחנו בודקים את כל האלטרנטיוות". הכנסות תקשוב מהפעלת המוקדים מוערכות ב-40 מיליון שקל בשנה
שירותי בריאות כללית שוב אינה מקיימת מכרז חדש להפעלת מוקדי שירות הלקוחות המרכזיים שלה (call centers), וצפויה לממש את האופציה להמשך התקשרות עם חברת תקשוב לשנה נוספת, בעסקה שמוערכת ב-40 מיליון שקל לשנה - כך נודע ל-TheMarker.
כבר לפני ארבע שנים, כששירותי בריאות כללית ותקשוב התקשרו ביניהן בהסכם ראשוני, הועלו טענות כלפי שירותי בריאות כללית שלפיהן המכרז לא נתן ביטוי למתחרים בשוק. כעת, כשההסכם המקורי בין הצדדים הגיע לסיומו, שירותי בריאות כללית שוב אינה בוחנת חלופות.
בהסכם שחתמה כללית עם תקשוב נכללו גם אופציות לקבל הצעות מחברות אחרות לגבי הפעלת מוקדי השירות מדי שנה בתקופת ההסכם. שירותי בריאות כללית לא ניצלה את האופציות הללו. ההחלטה על מפעיל המוקדים אמורה להתקבל בתוך שבועיים, כך שנראה כי אין בכוונתה לקיים מכרז.
השוק של מוקדי שירות לקוחות מרכזיים בשיטת מיקור החוץ (אאוטסורסינג) בישראל מוערך ב-250-200 מיליון שקל בשנה. תקשוב נחשבת לשחקן הגדול בשוק הזה, עם כ-50% ממנו, ואחריה, עם נתחים קטנים בהרבה, מדורגות החברות בזק אונליין, ביפר וטלאול.
לפני כחודש דווח שחברת תקשוב תגייס ב-2006 כ-500 עובדים חדשים למרכז שירות בעכו, שיספק שירות טלפוני בכל שעות היממה לכ-1.7 מיליון מבוטחי מכבי שירותי בריאות.
תקשוב מעסיקה כ-2,500 עובדים ומתמחה באפיון, הקמה והפעלה של מרכזי שירות.
לפני כמה חודשים נחתמה עסקה בין תקשוב לחברת השיחות הבינלאומיות ברק, הצפויה להבטיח לתקשוב הכנסה שנתית של כ-17 מיליון שקל. כחלק מעסקה זו מנהלת תקשוב את מרכז השירות של החברה.
משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "כרגע אין מכרז, אך אנחנו בודקים את כל האלטרנטיוות. אחת מהן היא לממש את האופציה עם תקשוב, אך נבחנת גם אפשרות לעבור לשיטה חדשה ולהפריד את התפעול מהטכנולוגיה. אם יוחלט לפעול על פי האפשרות השנייה, יתקיים מכרז".
בחברת תקשוב סירבו להגיב לידיעה.
http://www.haaretz.co.il/