AKKONET FORUMS
http://www.akkonet.co.il/forums/

@@@ פרשת תלמיד ביה"ס דרסקי המעורב בעימות פיזי עם מורהו
http://www.akkonet.co.il/forums/viewtopic.php?f=11&t=1232
עמוד 1 מתוך 2

מחבר:  greenilan [ 13 ספטמבר 2005, 12:21 ]
נושא ההודעה:  @@@ פרשת תלמיד ביה"ס דרסקי המעורב בעימות פיזי עם מורהו

תמונה
ראיון עם אם ותלמיד ביה"ס דרסקי המעורב בעימות פיזי עם מורהו לכיתה .
תמונה

אחים שלי , שלום .
אמש נפגשתי עם התלמיד .ש. (שם שמור במערכת ) לבקשתו ,
לאחר שראה את תגובתי בפורום , פנה אליי .ש. טלפונית וביקש להיפגש עימי בכדי להעביר את איך נראה הסיפור מהצד שלו כתלמיד .
אחד התנאים שלי לקיום המפגש היה להביע קודם כל חרטה על מעשהו – שבוצע !

אני כמנהל פורום באתר עכו_נט רואה קודם כל בגינוי בכל תוקף לכל תופעת אלימות באשר היא.
זהו בהחלט לא מתן במה לאלימות - גם על דברים כואבים צריך לדבר
לשם איזון נכון וסקירה שווה ואנני תומך באף צד אלים משני צידי המיתרס .

"אלימות לא בבית מדרשינו "

אני מציין כי הפרטים המצויינים הם עפ"י גירסת התלמיד ומשפחתו .

במקום המפגש מחכים לי התלמיד ש. , אימו , חברתו , ושכנה קרובה שאותה אני מכיר מפעילויות התנדבותיות בעכו .
יושבים ומחכים , להפתעתי אנשים מבית טוב, לא אותם האנשים התוקפניים שתארתי , האם עייפה , התלמיד מבולבל ואני שואל את עצמי ,
איך מגיע תלמיד שהוא 'אנטיתזה' לעבריין הפוטנציאלי לסיטואציה זו ?
ועונה לעצמי שאין כל ספק שזו דוגמא חיה לילד טוב שכשל ונגרר למעשה בהשפעה חברתית שלילית .

ואני שואל במה טעינו , במה כשלנו והאם זו הדרך לה ייחלנו במחוזותינו ?
ש. החל לספר לי את מהלך העניינים שהחל כבר במסכת ארוכה של עימותים מילולים והתגרויות משני הצדדים במהלך תקופה ארוכה עוד משנה קודמת ,
" הוא כינה אותי כ"אפס" והלבין פניי בפני חבריי"
.ש. הוסיף כי 'סומן' ע"י המורה שדאג להוציא אותו משיעוריו וסיומו היתה בדחיפה הדדית מכוערת
שגרמה גם למורה להגיב באיגרוף ולתלמיד כתגובה ב-"כאפה" כנגד
אני מביט בתלמיד ורואה איך הסיפור יכל להיגמר אחרת לו רק היו מטפלים בעניין בצעירותו.

אני חייב לציין שהדור הנוכחי מצריך התייחסות שונה בדרכי חינוכו – היום קשה יותר ללמד את הנוער
שהוא מפוקח יותר ומושפע מאלף מולטי מדייה ומדייה.... ופחות תמים - בל נדבר על משמעת .
תמונה

במידה וישנם בעיות מציפים אותם ויש להתמודד איתם מיידית ועכשיו ללא חיסכון במשאבים.

הסיפור לא נגמר ומתחיל בסילוקו לאלתר של התלמיד משטח ביה"ס בשנתו האחרונה ללימודים.
נפתח נגדו תיק פלילי – "התייחסו אליי כאל רוצח סידרתי –חקרו אותי ולקחו ממני טביעות אצבעות "
עוד לטענתו מסרבים כאן במשטרת עכו לאפשר לו להגיש תלונה כנגד המורה .

"בני הובל למשטרה לחקירה ללא מלווה מהמשפחה – דבר חמור לכשעצמו" –טוענת אימו
ומוסיפה "מה יהיה על הילד" – (ברור שילד תמיד נשאר ילד בפני אמו) .
"מדוע לא זימנו אותנו כהורים ליידע אותנו בכך בביה"ס סיפרו לי שזהו סיפור לא ישן – מדוע לא שיתפו אותנו בכך".
"מודעים לי ביום שבת-טלפונית, ללא מפגש בביה"ס כי- בני מסולק!!! – האם זו הדרך ? "
תמונה
ש. – אני מודע לחומרת העניין ומביע הסתייגות ממעשיי , אשר להתנצלות קשה לי עדיין עם זה
אימו מבצירה בו – "המורה הוא מבוגר ממך לכן זה חייב להגיע ממך ....במילא תצטרך לעשות זאת בפני השופט"
ילד צעיר חייל לעתיד וכבר צריך ליהיות מעורה בנושאים של תביעה ,ערכאות ,משפט עורכי דין וכוי
ועל מה ? – היסח דעת של שנייה ומתן תשובה ב'ידיים' ולא מן השכל הישר , פרץ ותערובת של אמוציות .

למה לקחת את בני כדוגמא "למען יראו וירעו " בכל מקום כותבים "תקף"
האם זו צריכה ליהיות ברכת החג לשנה החדשה ?
"אתם צריכים לראות איך הוא עוזר לחבריו בתיקון מחשבים –יש לו פוטנציאל "
( בדבריה כאן כבר ניתן להבחין בעיניים ולדעת מה אומר ליבה כאם . )
מדוע נציג וועד ההורים מסרב לדון איתנו ההורים ? – לנו לא עוזרים כהורים להתמודד ?
למה רבים מחבריו לא רוצים להעיד ? – הפחד מובן.

תמונה

אין לי כל ספק כי בני ראוי לעונש – אבל עונש חינוכי לא לרמוס אותו " כשהמשפט בפתח.
"להורים אני קוראת מעל במה זו לפקח על ילדכם גם שהם עוברים אתכם בגובה "

סיכום שלי ואני מוסיף כי עונש חינוכי כדברי האם משיג אפקט גדול יותר :

1. הודעה באשמה , חרטה ומודעות לחומרת העניין .
2. התלמיד יצטרך בשיטה מסויימת להעביר את המקרה שלו בקרב חבריו כדוגמא שלילית .
3. במקום שביתה שלא משיגה שום מטרות- יום עיון בית סיפרי קבוע נגד האלימות.

עכשיו ששמעתם גם את הצד השני של המטבע ...לשיפוטכם !
הגיבו בכדי שנלמד מכך ושלא ישנו מקרים אלו בעכו.
אכן דברים שרואים מכאן לא רואים משם....

אילן . 11/09/2005

מחבר:  יסמין [ 13 ספטמבר 2005, 12:46 ]
נושא ההודעה: 

דבר ראשון אני מגנה כל אלימות מכל סוג שהוא.

לפי דעתי צריך לעשות עימות עם שני הגורמים
הן התלמיד והן המורה בנוכחות בית הספר והמשטרה
ולשמוע היטב מה קרה ואז להחליט מה העונש שצריך להטיל על שני הצדדים.

צריך לזכור רק דבר שכל דבר שקורה הן לחיוב והן לשלילה זה מה שאתה
שואב מהינקות, מהחינוך שאתה מקבל ומפנים כלפי פנים.
כי כדי לשפר ולתקן צריך קודם כל מהשורש ולא כלפי חוץ למראית עין.
במקביל נכון שיש מקרים שיש בתים הרוסים ויוצא ילדים טובים ו
כנ"ל להפך בתים טובים מאוד וילדים הרוסים עם אופי נוראי. אבל בכל מקרה זה
משהו שאתה שואב מהילדות.

לכן במקרה הנוכחי חשוב לגרום לעימות בין שתי הגורמים ואז להחליט.

ובחברה שאט אט נהרסת לנו בין הידיים בגלל כל נושא המדיה התקשורתי
אני מקווה שנצליח להחזיר את השקט , השלווה , השלום, התרבות ומעט נוסטלגיה
כדי שנהיה יותר אדיבים, נחמדים, טובים יותר, ובלי פשע ורשע בכלל.

ולאילן : כל הכבוד על הראיון - קבל צל"ש :!: :!: :!:

מחבר:  איציק ברבי [ 13 ספטמבר 2005, 17:43 ]
נושא ההודעה:  אחי אילן טעית ... !!!

אחי אילן טעית ... ובגדול ...

נתת לתלמיד במה ... בה הפכתם אותו לקורבן ...

המורה לא יכול להגיב ללא אישור משרד החינוך כך ...

איני מבין את התממות ... כולנו חשופים למדיות התקשורת השונות
שחזרו ושננו את מקרי האלימות בבתי הספר ואת החלטות משרד החינוך .. והחלטות הממשלה ... הכוללות טיפול מסיבי וחותך יותר בבעיות אלימות כגון מקרנו המצער ....

מקרים אלה קורים יום יום בגלל ההבלגה ... ותיאורך הסלחני בהודעתך ..

צר לי ... איני מכיר את הנער אך הגיעו מים עד נפש ...
הנער ומשפחתו היו צריכים להבין את הגבולות ...

כל הכבוד לביה"ס אורט עכו שנלחם באלימות בונדאליזם ..
אם זה בהצבת המצלמות ... ואם זה בעמידה האיתנה והשמירה
על כבוד מוריו ....


מחבר:  בני כלפון [ 13 ספטמבר 2005, 19:18 ]
נושא ההודעה:  Re: @@@ ראיון - עם תלמיד ביה"ס דרסקי המעורב בעימות פיזי

לאילן ואיציק היקרים
אכן, מאוד קשה לנקוט עמדה כשכל צד מציג את המקרה באופן הפוך מקודמו
יתרה מכך, ההודעה באתר לא צוטטה מפי המורה, אלה הוצגה באופן כללי
ולא כציטוט מפי גורם מסוים שהזדהה

ובכל זאת ...כוונותיו של אילן מאוד טהורות ומאוד חיוביות ,הוא גם ציין והדגיש
greenilan כתב:

זהו בהחלט לא מתן במה לאלימות - גם על דברים כואבים צריך לדבר
לשם איזון נכון וסקירה שווה ואנני תומך באף צד אלים משני צידי המיתרס .
אני מציין כי הפרטים המצויינים הם עפ"י גירסת התלמיד ומשפחתו .


ההישג מהראיון ומהשיחה שניהל אילן עם המשפחה הם ההודעה של
הילד והבנתו לחומרת העיניין

ציטוט:
ש. – אני מודע לחומרת העניין ומביע הסתייגות ממעשיי , אשר להתנצלות קשה לי עדיין עם זה

והודעת האם...
ציטוט:
אין לי כל ספק כי בני ראוי לעונש – אבל עונש חינוכי לא לרמוס אותו " כשהמשפט בפתח.
"להורים אני קוראת מעל במה זו לפקח על ילדכם גם שהם עוברים אתכם בגובה "

אולי מאוחר מידי מצד ההורים, ואולי לא במלוא הכוונה מפי הנער שעדיין
חושב שנעשה לו עבל..
אבל בכל זאת הישג
יתכן שהמקרה, הוא באמת חלק מהתרופפות כללית של המשמעת של בני
הנוער
וחייב לעשות מעשה בעל אופי הרתעתי
אבל כדברי האם
ציטוט:
למה לקחת את בני כדוגמא "למען יראו וירעו "

לצערי גם אני לא מכיר שיטה אחרת, להרתעה ולזעזוע כל המערכות
ולהחזרת הכבוד למורים ולמבוגרים שכבודם הולך ומתרופף
ועכשיו אילן לדעתי ,התחלת במצווה אומר לך גמור
העיניין לא נסגר למרות מה שכתבתה
ציטוט:
עכשיו ששמעתם גם את הצד השני של המטבע ...לשיפוטכם !


לא שמענו את גירסת המורה או דובר משרד החינוך בנושא,
אז צריך לדעתי גם לנסות ולאתר את המורה ולקבל את רשות משרד החינוך ,לתת לו להתראיין
(זאת לאחר שיבינו את התועלת הציבורית חינוכית מהעיניין)
לשם איזון נכון וסקירה שווה ,כל כתב רציני לוקח תגובה משני הצדדים...

ולסיום אני גם מאמץ את דברי אילן
ציטוט:
סיכום שלי ואני מוסיף כי עונש חינוכי כדברי האם משיג אפקט גדול יותר :
1. הודעה באשמה , חרטה ומודעות לחומרת העניין .
2. התלמיד יצטרך בשיטה מסויימת להעביר את המקרה שלו בקרב חבריו כדוגמא שלילית .
3. במקום שביתה שלא משיגה שום מטרות- יום עיון בית סיפרי קבוע נגד האלימות.


בהסתיגות קלה ...שביתה כשלעצמה היא גם סוג של אמירה והבעת עמדה,
יום עיון בנושא כזה או אחר ,
לא יגיע למודעות ציבורית ,או התענינות הציבור בעיניין הכאוב והבעת עמדתו ,כמו שאנו מביעים בשורות אלו

אילן מברוק על התפקיד החדש "כתב שטח" :wink:
להצלחותיך כ"צלם שטח" יש כבר קבלות

ישר כח
אחיך
בנימין

מחבר:  איציק ברבי [ 13 ספטמבר 2005, 19:43 ]
נושא ההודעה:  בני היקר ..

בני היקר

אילן גם כתב ...

ציטוט:
במקום המפגש מחכים לי התלמיד ש. , אימו , חברתו , ושכנה קרובה שאותה אני מכיר מפעילויות התנדבותיות בעכו .
יושבים ומחכים , להפתעתי אנשים מבית טוב, לא אותם האנשים התוקפניים שתארתי , האם עייפה , התלמיד מבולבל ואני שואל את עצמי ,
איך מגיע תלמיד שהוא 'אנטיתזה' לעבריין הפוטנציאלי לסיטואציה זו ?
ועונה לעצמי שאין כל ספק שזו דוגמא חיה לילד טוב שכשל ונגרר למעשה בהשפעה חברתית שלילית .

ואני שואל במה טעינו , במה כשלנו והאם זו הדרך לה ייחלנו במחוזותינו ?


ובכך שחרר הן את התלמיד והן את משפחתו מאחריות למעשיו ..

אז ידידי .. אחי .. וחברי .. היקרים ..

אל תתנו לתארכם " מנהלי פורומים " לחרוג מעבר ..

הייתי רוצה לדעת מה היה קורה לו הותקף עובד עיריה ..

ומזכיר מה קרה שהותקף רופא ואחות בבית חולים ..

המורים אינם הפקר !!! וזכאים ...


מחבר:  בני כלפון [ 13 ספטמבר 2005, 20:00 ]
נושא ההודעה: 

איציק
לא מובן לי למה אתה משתמש
בביטויים כאלה .....
ואם לא הובנתי נכונה אז אומר שוב
ובמילים אחרות כוונותיו של אילן חיוביות מיסודם :!: :!: :!:
הוא תאר בדרכו הוא את האנשים אותם פגש....
לא מובן לי ,איפה ראית וקראתה על הזדהות שלי או של
גולשים אחרים (מלבד התלמיד וחברו)
לעמדתו ולמעשיו של התלמיד
ולמען הסרת כל ספק ,כל אלימות באשר היא פסולה מעיקרה
ואין ספק שמעמדו של המורה בישראל נשחק וחייבים לנקוט
ביד קשה נגד כל מי שמפר את הכללים בבית הספר
ולכן באם לא שמתה לב
ביקשתי לשמוע מהמורה את עמדתו ותיאור המקרה כפי שהוא חווה אותו
ולא להסתפק בראיון חד צדדי
אז ...בבקשה תיקח אוויר ולרגע אל תחשוב שאנו מנותקים מהמציאות

מחבר:  איציק ברבי [ 13 ספטמבר 2005, 21:31 ]
נושא ההודעה:  בני היקר ..

בני היקר ..

אם לא הבנת ...

המורה לא יכול להגיב כי משרד החינוך אוסר זאת ללא אישורו ...

מעמד המורה בכלל ומעמד החינוך בפרט נפגעו בעיקר בגלל אמביציות
כאלה ואחרות של מערכות תקשורת שונות ..

אמנם לא אתה ולא אילן גיליתם ...
אך במתן במה ... ובנימה ...

על כן כדאי שנחשוב .. טוב טוב .. מה תרומתנו ...

ושוב סליחה ... אבל ... בואו נשאיר את הטיפול לבית הספר

ורק אחרי ... אולי ...

מחבר:  greenilan [ 14 ספטמבר 2005, 00:03 ]
נושא ההודעה:  איציק אחי היקר - הבהרה...לי אליך.

תמונה

איציק אחי היקר - הבהרה...לי אליך

ראשית מה שלומך ,אחי
כמי שמערכת החינוך בראש מעייניו -אני מדגיש זאת !
כמי שפועל במערכת החינוך המיוחד
וכמי שמעביר הרצאות חינוכיות במכללת אורנים
וכמי שטוען תמיד - כי "חינוך ואכיפה" - הם הפתרון
ואתה בעצמך טענת ואני מצטט ....

ציטוט:
" למען האמת איני יודע מה עסוקך ..
אך לאור .. אני בטוח שמקומך במערכת החינוך ..
כי כל ... מוצלחת מתחילה קודם במרכיב האנושי שלה ...

תמיד האמנתי שכל מי שעוסק בחינוך מחוייב בתכונות מבורכות אלה
לפני בדיקת רמתו המקצועית ...
אולי בהתחלה המשכורת ... אך עם הוותק והרחבת הקפי המשרה ..
אתה באמת מיוחד ...
שמח שהכרתי אותך ... ואוהב את גישתך ...
אחיך ,
איציק ברבי..."

אני מציע לך לקרא שוב את הראיון והפעם בין השורות
ומבלי להתאמץ תבין ששנינו בדיוק על אותה הדרך
שנינו מגנים אלימות ומעודדים חינוך .....האם עד כאן זה בסדר ?

שנית המסר החשוב בגודלו בראיון הוא הצגת העניין
שאלימות לא משתלמת .....וכאן מוצגות בבירור למה ואיך התלמיד והמשפחה סובלים מכך .

גם אתה אחי, שאני מאד מוקיר ומעריך
ומייצג נאמנה את תפקידך כמנהל פורום חינוך - ונושא תואר זה
צריך להבין שמערכת החינוך זה לא רק המורים נטו
זה בעיקר התלמידים -שחשובים באותה מידה ואף יותר .

ואני שואל אותך את מי צריך לחנך ? .........את התלמידים נכון ?

קח דוגמא קטנה :
ילד שעשה מעשה לא טוב - תעניש אותו , תצעק עליו ,תסלק , תרמוס את כבודו
בכך תשיג משהו ?............נהפוך הוא... כלום טיפחת במו ידך עוד עבריין -נקודה !

ילד שמעיפים מהשיעור - יצמח ילד נבון ? ילמד משהו? מה ? ....."שוטטות " !

אם לא סיפרתי לך , לי יש 3 ילדים שיהיו בריאים.
ומנסיון אני בא ואומר לך שזו לא הדרך !
תשב עם הילד , תבין מה הגורם לכך , תלמד מה היו המניעים שלו לדבר

(ואני שוב מדגיש - נראה לך שאני מעודד אלימות ? ההיפך הגמור )

וכאן נבחנת גדולתה של מערכת החינוך -שהם המקצוענים בכך יותר מאיתנו ההורים
אנו כהורים חייבים ליהיות האבא והאמא שלהם והמחנכים האמיתים נמצאים בביה"ס
מכאן שמם - ח_י_נ_ו_ך .

הייתי רוצה שתודה בכך שבכל מערכת עלי אדמות ישנם כשלים
ובמסגרת השיפור המתמיד שלנו אנו חייבים ללמוד מכך מה המניעים ולעצור אותם
עוד הרבה לפני שזה יגיע למצב זה .

ועוד דבר אח שלי ...אני לא יודע עד כמה אתה מודע לכך "כמה קשה בימינו להשיג התנצלות- מהדור החדש ....אז גם זה שווה משהו "

זוהי בעיה חברתית ואין לסגור אותה בדלת אמות כדבריך
ציטוט:
ושוב סליחה ... אבל ... בואו נשאיר את הטיפול לבית הספר

מקווה שבכך הברהתי למעשה את דבריי ומציע לך לפני שאתה פוסק דין להסתכל
גם על הצד השני -גם אם לא נעים ....וקצת לא נוח .....רק לא להיתעלם !

ולסיום אופטימי
בלי כעסים אחי - חיוך :lol:
מצפה לתגובתך נסה ליהיות אובייקטיבי - תעשה הנחה! (אני קונה רק בעכו )
אילן .

מחבר:  איציק ברבי [ 14 ספטמבר 2005, 04:55 ]
נושא ההודעה:  אני שמח שאתה רוצה לעזור לו ..

אני שמח שאתה רוצה לעזור לו ..
ואם אתה רוצה אשמח לעזור גם ..
אך זה לא הדרך .. לא דרך במה תקשורתית המעוותת ...

...

מצטער זה לא אישי ..
כי ברמה האישית אני אוהב אותך ... מעריך אותך .. ומכיר מאד בעשייתך
הרבות והמבורכות ...

המשך להיות אכפתי . אמביציוני ...

אחיך יצחק ...

ובהסתכלות עיניינית ...

הקרבנו את המערכת וריסקנו אותה ע"מ לעזור לפרט ..
עקדנו את מערכת החינוך לא פעם בשביל ...
ואת התוצאה ...

צר לי אך התקבלו החלטות ... לחזור מעט לשיטות המסורתיות ..
כי הגיעו מים עד נפש ...
האלימות המצויינת ... היא רק הקצה ...
מה עם האלימות המילולית ... החוסר כבוד ... ???

ומה חלקה של התקשורת .. ???

וכיצד אנחנו כאן בפורומים נזהרים ... ??? ולא מנוצלים !!!!!

מחבר:  NISIM [ 14 ספטמבר 2005, 08:00 ]
נושא ההודעה:  אילן הסכום

---אילן יקר שלום

מה שמצא חן העיני זהו הסיכום,
בו מוצע לעשות כמה פעולות כדי לתקן את המעוות.

צריך ליישם זאת ובהקדם.

מחבר:  ygrinb [ 14 ספטמבר 2005, 09:01 ]
נושא ההודעה:  לכל מטבע 2 צדדים

חברים יקרים !
אני קורא את מה שכתבתם ואני מסכים עם כולכם .
ככלל אני מגנה אלימות מסוג כלשהוא !
אבל חשוב לשמוע את שתי הצדדים על מנת לקבל תמונה מאוזנת
איציק ידידי ,כמורה אני מבין אותך היטב ויש הרבה צדק בדבריך מאידך בוא לא נתעלם כי במערכת החינוך יש גם מורים בעיתיים
ולעיתים גם אלימים (מכח סמכותם ) איני טוען שזה המקרה.
הנהלת ביה"ס חייבת לערוך שימוע הן לתלמיד והן למורה על מנת להבין מה קרה באותו ארוע ומהיכן זה נובע.
ככלל תלמיד שנהג באלימות חייב להענש !
אבל עונש חינוכי מרתיע ולא חייבים להרוס את עתידו כי כך לא תצמח שום תועלת לחברה שלנו.
כנ"ל המורה , במידה ויוכח שנקט באלימות פיזית נגד התלמיד הוא צריך להענש
באותה מידה.
אני מעריך את אילן על רצונו לתת איזון מסויים לכל הארוע ולדעתי טוב נהג שביצע את הראיון.
אם למורה אסור להתראיין שיעשה זאת באמצעות הנהלת בי"ס או באמצעות דובר משרד החינוך המחוזי .

מחבר:  alkyam slomo [ 14 ספטמבר 2005, 16:09 ]
נושא ההודעה:  דעת יחיד

ידידים גולשים מנהלי הפורומים.

בעכו נערך מבצע "הושט יד" מבצע איסוף מצרכים וחלוקה לבתי נזקקים תושבי

העיר.המבצע נערך בסיוע ובהתנדבות תלמידי בתי הספר אורט עכו.


במסגרת התנתדבותי ביקרתי בשכבת כיתה י" בכל הכיתות וביקשתי שירתמו

למבצע זה. חזרתי מביקור זה מעודד מרמת ההיענות ואני ראיתי נוער אחראי

נוער הרוצה לתרום ומגלה מעורבות בקיהילה.


רציתי להביא דברים אלו לאור המקרה האחרון. ולומר שיש את הצד השני והחיובי

הראוי לפירסום.
,

מחבר:  ygrinb [ 14 ספטמבר 2005, 16:48 ]
נושא ההודעה:  שלמה , אין שייכות בין שתי הדברים

שלמה נכבדי !
שמחתי לקרוא על ההענות של תלמידי אורט למבצע "הושט יד "
וזה לא מפליא אותי כלל מהיכרותי רבת השנים עם תלמידי אורט והנהלת
קרית החינוך בה שימשתי תשע שנים בועד ההורים.
תלמידי אורט וההנהלה תמיד היו הראשונים להירתם לכל "מבצע " שעוזר ותורם לזולת.
לרגע לא חשבנו שעניין האלימות שהוצג כאן הוא גורף באורט עכו ,
אין שייכות בין שתי הדברים.
באלימות צריך לטפל בצורה פרטנית מעמיקה.

מחבר:  alkyam slomo [ 14 ספטמבר 2005, 22:54 ]
נושא ההודעה:  יגאל אלון

דברים שכתב יגאל אלון בהיתו שר החינוך


"לחזק בתלמיד, זה אזרח המחר,את שורשיו ההומניסטים לא רק על שום הציווי


"ואהבת לרעך כמוך" אלא גם על שום כוח ההרס ההדדי, שבימינו הוא אבסולוטי


וגלובלי"

מחבר:  רחל [ 14 ספטמבר 2005, 23:05 ]
נושא ההודעה:  אלימות בבית הספר

אני מגנה שמוש באלימות פיזית ומילולית כאחד.
אני אישית מכירה את המשפחה זו אינה משפחה אלימה משפחה ששלחה 3 ילדים נוספים למערכת החינוך באורט.
האם מעולם לא זומנה לבית הספר עקב התנהגות שלילית של בנה.
לדברי התלמיד המורה לא הפסיק לכנותו אפס.
גם אחרי שהאם היתה בשיחה עם מחנכת הכתה מהשנה שעברה והמורה המשיך כינוי זה להיות שגור בפיו של המורה.
במקרה זה לדעתי חייב להערך מפגש שיחה עם המורה הורי התלמיד והנהלת בית הספר.
תלמידים נכחו וראו הרמת יד ומפחדים להגיב ואפשר להבין זאת .
גם אני כתלמידה לא הייתי עושה זאת.
לדעתי יש מקום שהתלמיד יתנצל הוא בהחלט ראוי להשעייה מבית הספר והצעתי אף להטיל עליו מעין עבודת שירות למען הקהילה במשך השנה. אבל יש לשקול מחיקת התיק הפלילי שנפתח נגדו.
תיק פלילי משמע סגירת כל הדלתות בפניו הן בצבא והן באזרחות.


המשך בדף הבא..............

עמוד 1 מתוך 2 כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/