חדשותספורטכלכלהחינוךתרבותחברהוידאופורום
מי אנחנומי אנחנו???כתבו לנוהודעותהודעותניחומיםניחומיםהלוחהלוחדע-עירךדע-עירךמ.ט.י.מ.ט.י.לוח שנהלוח שנה  searchחיפוש


עכשיו 28 ספטמבר 2025, 18:32




פרסם תגובה
סמל ההודעה:
אין
שם משתמש:
נושא:
גוף ההודעה:
הזן את ההודעה שלך כאן, היא אינה יכולה לכלול יותר מ 60000 תווים. 

סמיילים
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
גודל גופן:
צבע גופן
אפשרויות:
BBCode פעיל
[img] פעיל
[flash] כבוי
[url] פעיל
סמיילים פעילים
כבה BBCode
כבה סמיילים
אל תהפוך קישורים ללחיצים
קוד אישור
כדי למנוע הודעות הנשלחות באופן אוטומטי המערכת דורשת ממך להזין קוד אישור. הקוד מוצג בתמונה אשר אתה אמור לראות להלן. אם אינך מצליח לקרוא את הקוד מכל סיבה שהיא צור קשר עם המנהל הראשי.
קוד אישור
קוד אישור:
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות, הספרה אפס לא מופיעה.
   

תקציר הנושא - מחקר :כביש עוקף נותן תנופה לשטחים שבסמוך לו
מחבר הודעה
  נושא ההודעה:  מחקר :כביש עוקף נותן תנופה לשטחים שבסמוך לו  הגב עם ציטוט
מחקר :כביש עוקף נותן תנופה לשטחים שבסמוך לו
כבישים עוקפים מגדילים את מספר התאונות ביישובים. הכביש גם מעלה את ערך הקרקעות לידו ומרחיב למעשה את היישוב הנעקף כך עולה ממחקר שנערך בטכניון .

- מדוע לא נעשה עדיין מחקר מה ההשפעה של כביש עוקף עכו ?
- על פי המחקר, האים צריך לפתח את המסחר קרוב יותר לכביש עוקף עכו ?


כבישים עוקפים מגדילים את מספר התאונות ביישובים. עוד נמצא כי כביש עוקף מעלה מאוד את ערך הקרקעות בסביבתו הקרובה, ולמעשה מרחיב את היישוב הנעקף. כך העלה מחקר שנערך בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון.

המחקר נערך על-ידי הדוקטורנטית וואפא אליאסאשר שבדקה את השפעת הכבישים העוקפים שנסללו ליד מג'דל כרום שבגליל. כפר זה נעקף פעמיים. בתחילה חצה אותו כביש עכו-צפת, שעקף משנת 1952 דרך פנימית יותר. כאשר התרחב היישוב, נהפכה הדרך העוקפת לדרך פנימית, ונסלל בשנת 1996 כביש עוקף נוסף. בנוסף לבטיחות הנסיעה, החוקרת בדקה גם מחירי קרקע, פריסה מרחבית של המגורים, מיקום ודפוסי עסקים.

במחקרה מציינת החוקרת: "מצאתי כי לאורך הדרך העוקפת נרשמה ירידה דרסטית במספר תאונות הדרכים, אך בתוך היישוב חלה דווקא עליה במספרן".

הבדיקה נעשתה בעוד שני יישובים שלא נעקפו, ובכפר רמה שאף הוא נעקף. מספר התאונות ביישובים שלא נעקפו נותר ללא שינוי, אך בכפר רמה שנעקף, כמו במג'דל כרום, כן חלה עלייה במספר התאונות. הסיבה - הדרך העוקפת שנהפכה לדרך נעקפת, משכה אליה עסקים ומסחר כאשר הייתה הדרך העוקפת היחידה.

סלילת הכביש העוקף הנוסף הפכה אותה לדרך פנימית עם תנועה הומה. קיומו של הכביש העוקף הנוסף גם הביא להזנחתה של הדרך הזו, אך מהירות הנסיעה בה לא ירדה.

המחקר העלה כי מהבחינה הכלכלית נתן הכביש העוקף תנופה רבה לשטחים שבסמוך לו. נמשכו לשם עסקים הדורשים שטח רב ונגישות טובה, כמו גם אלה המבקשים את כוח הקנייה של עוברי אורח. גם בתי מגורים נבנו על-ידי בעלי השטחים הללו, שעד סלילת הכביש העוקף היו מחוץ ליישוב. התוצאה - עלייה דרסטית במחירי הקרקעות הסמוכות לכביש העוקף, מ-15 אלף דולר לדונם ל-150 אלף דולר. למקור הכתבה NFC
הודעה פורסם: 01 אוגוסט 2005, 15:02


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt.
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.