לאחר ההקפאה , אולמרט ושטרית אישרו את קו הרכבת מעכו לכרמיאל
אולמרט ושטרית אישרו את הגדלת תקציב הפיתוח של רכבת ישראל ל-25.9 מיליארד ש' מאת שרון קדמי הארץ עם זאת, תקצוב פרויקט המסילה הרביעית באיילון ייקבע רק ב-2008 ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט ושר התחבורה מאיר שטרית אישרו אתמול רשמית את תקציב הפיתוח של רכבת ישראל ל-2011-2006 על סך 25.9 מיליארד שקל, כפי שהוצגה על ידי הממונה על התקציבים קובי הבר. מדובר בעדכון בסך 20 מיליארד שקל לתוכנית המקורית לשנים 2008-2003, מתוכה 13.5 מיליארד שקל יגיעו מתקציב המדינה ו-6.5 מיליארד ממקורות גיוס הון של חברת הרכבת, שהחזרם ימומן מתקציב המדינה.
התקציב שאושר כולל תוספת לציוד נייד בסך 2.2 מיליארד שקל, 500 מיליון שקל למימון הפרדות מפלסיות, 400 מיליון שקל לתכנון המסילה הרביעית באיילון והמסילה המזרחית המקבילה לכביש חוצה ישראל, 300 מיליון שקל להקמת מתחם תחזוקה לציוד נייד חשמלי ו-300 מיליון שקל לקידום זמינות קו הרכבת לאילת. ביצוע פרויקט קו עכו-כרמיאל בהיקף של 1.5 מיליארד שקל יוקפא.
לדברי הבר, אפשרויות הגיוס העצמאיות העומדות בפני חברת הרכבת אינן כדאיות מאחר שהן יקרות באופן משמעותי. "אי לכך הוחלט על העמדת תקציב מדינה במקום גיוס הון על ידי חברת הרכבת, שהחזרו ממילא היה ממומן מתקציב המדינה", הוסיף הבר.
לוחות הזמנים לסיום הפרויקט נדחו לסוף 2011. הבר הוסיף כי "המקורות למימון התוספות ולהחלפת גיוס ההון החיצוני בתקציב מדינה הם הארכת משך הפרויקט גם לשנים 8.9) 2011-2009 מיליארד שקל) ומקורות שמתפנים מתוך קרן המע"מ, שבהסכם המקורי נקבע כי השימוש בה יסוכם בהמשך".
לגבי המסילה הרביעית באיילון קבע אולמרט שהממשלה תתקצב את תכנון הפרויקט, אך הוחלט כי התקצוב ייעשה רק לאחר שתהיה הסכמה על מועד הביצוע הנדרש ועל עלות הפרויקט. עוד סוכם כי ב-2007, בתום שלב התכנון הסטטוטורי, תבחן הממשלה את העניין לאור תוצאות התכנון, קצב ההתקדמות של תוכנית פיתוח רשת הרכבות והעלות המעודכנת, ותחליט על תקצוב בהתאם. בתום התכנון, בסוף 2007 או בתחילת 2008, תוכל הממשלה לתקצב את הביצוע בהתאם למועד הנדרש לסיום הפרויקט וסדרי עדיפויותיה.
אולמרט הוסיף כי ההסכם עם הרכבת יהיה על פי התוכנית שאושרה, וכל סוגיית ביצוע המסילה הרביעית תידון בממשלה בתום התכנון ולא תהווה חלק מההסכם של הממשלה עם הרכבת.
מאת שרון קדמי הארץ
[b][color=darkblue]לאחר ההקפאה , אולמרט ושטרית אישרו את קו הרכבת מעכו לכרמיאל
אולמרט ושטרית אישרו את הגדלת תקציב הפיתוח של רכבת ישראל ל-25.9 מיליארד ש' מאת שרון קדמי הארץ עם זאת, תקצוב פרויקט המסילה הרביעית באיילון ייקבע רק ב-2008 ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט ושר התחבורה מאיר שטרית אישרו אתמול רשמית את תקציב הפיתוח של רכבת ישראל ל-2011-2006 על סך 25.9 מיליארד שקל, כפי שהוצגה על ידי הממונה על התקציבים קובי הבר. מדובר בעדכון בסך 20 מיליארד שקל לתוכנית המקורית לשנים 2008-2003, מתוכה 13.5 מיליארד שקל יגיעו מתקציב המדינה ו-6.5 מיליארד ממקורות גיוס הון של חברת הרכבת, שהחזרם ימומן מתקציב המדינה.
התקציב שאושר כולל תוספת לציוד נייד בסך 2.2 מיליארד שקל, 500 מיליון שקל למימון הפרדות מפלסיות, 400 מיליון שקל לתכנון המסילה הרביעית באיילון והמסילה המזרחית המקבילה לכביש חוצה ישראל, 300 מיליון שקל להקמת מתחם תחזוקה לציוד נייד חשמלי ו-300 מיליון שקל לקידום זמינות קו הרכבת לאילת. ביצוע פרויקט קו עכו-כרמיאל בהיקף של 1.5 מיליארד שקל יוקפא.
לדברי הבר, אפשרויות הגיוס העצמאיות העומדות בפני חברת הרכבת אינן כדאיות מאחר שהן יקרות באופן משמעותי. "אי לכך הוחלט על העמדת תקציב מדינה במקום גיוס הון על ידי חברת הרכבת, שהחזרו ממילא היה ממומן מתקציב המדינה", הוסיף הבר.
לוחות הזמנים לסיום הפרויקט נדחו לסוף 2011. הבר הוסיף כי "המקורות למימון התוספות ולהחלפת גיוס ההון החיצוני בתקציב מדינה הם הארכת משך הפרויקט גם לשנים 8.9) 2011-2009 מיליארד שקל) ומקורות שמתפנים מתוך קרן המע"מ, שבהסכם המקורי נקבע כי השימוש בה יסוכם בהמשך".
לגבי המסילה הרביעית באיילון קבע אולמרט שהממשלה תתקצב את תכנון הפרויקט, אך הוחלט כי התקצוב ייעשה רק לאחר שתהיה הסכמה על מועד הביצוע הנדרש ועל עלות הפרויקט. עוד סוכם כי ב-2007, בתום שלב התכנון הסטטוטורי, תבחן הממשלה את העניין לאור תוצאות התכנון, קצב ההתקדמות של תוכנית פיתוח רשת הרכבות והעלות המעודכנת, ותחליט על תקצוב בהתאם. בתום התכנון, בסוף 2007 או בתחילת 2008, תוכל הממשלה לתקצב את הביצוע בהתאם למועד הנדרש לסיום הפרויקט וסדרי עדיפויותיה.
אולמרט הוסיף כי ההסכם עם הרכבת יהיה על פי התוכנית שאושרה, וכל סוגיית ביצוע המסילה הרביעית תידון בממשלה בתום התכנון ולא תהווה חלק מההסכם של הממשלה עם הרכבת. [/color][/b]
מאת שרון קדמי הארץ
|